"Současnou situaci a boj s koronavirem bych přirovnal k závodům formule 1, když na trať vjede vodicí vůz. Všichni najednou mají čas popřemýšlet a upravit taktiku. Snížit rozdíly, a pak se do toho znova naplno dát", říká Petr Kubíček - CEO společnosti B2A.
Je potřeba si proto uvědomit, že každá taková krize přináší zároveň určitou příležitost, která paradoxně může podnikání nakopnout. Chytrá firma toto přechodné období využije k zefektivnění vlastních procesů tak, aby se poté vrátila na trh v lepší formě. Možná to zní jako klišé, ale právě nyní si majitelé firem začínají uvědomovat, že úspěšná firma bude ta, která je zdigitalizovaná.
Ještě před měsícem na to firmy vzhledem k všeobecné konjunktuře neměly v návalu práce čas. Nestíhaly vyrábět a řešily nábor zaměstnanců. Do aktuální situace, která je pro všechny z nás těžká, se ale mnoho podniků dostalo v maximální síle a kondici. A právě proto je teď čas toho využít a nepromarnit příležitost před nutným restartem. Boj s koronavirem může být v podstatě pro většinu firem nyní příležitost a šance zlepšit si výrobní procesy.
My sami situaci sami bedlivě sledujeme a považujeme se za společensky odpovědnou společnost. Na změnu fungování jsme byli připraveni již na začátku března. Veškeré možné setkávání s klienty jsme posunuli do online prostředí a prozatím vnímáme spíše přínosy. Šetříme čas a náklady na cestování. Jsme efektivnější. Tato forma komunikace je bez problémů přijímána a vlastně i ze strany klientů očekávána.
Více podnětů a nejen tento rozhovor můžete najít na webu Orobotice.cz.