B2A DIGITALIZOVANÁ VÝROBA
Aplikace pro: pracoviště, mistra, kontrolu, plánování výroby, aplikace messenger
RAY SERVICE, a.s.
Digitalizace procesů ve výrobě
Ray Service, a.s. je česká výrobně obchodní společnost poskytující komplexní řešení v oblasti výroby kabelových svazků a dalších elektromechanických komponent. Mezi klienty společnosti patří zákazníci jako Airbus, Boeing nebo ŠKODA Motorsport. Dvacet let zkušeností v oboru a intenzivní rozvoj daly vzniknout silné moderní společnosti, jež je spolehlivým a vyhledávaným partnerem na nadnárodní úrovni.
Praxe a problematika
V Ray Service byly pečlivě evidovány časy zahájení a ukončení výrobních operací prostřednictvím obvyklých terminálů pro čtení čárových kódu. Neustále rostoucí počet výrobních mechaniků a velmi podrobně struktorované technologické postupy s sebou nesly nemalou časovou režii na samotnou evidenci výrobních operací. Nabízel se prosor tento neefektivní čas eliminovat.
Oblastí, která velmi úzce souvisí s výrobou, je samotné plánování výrobních kapacit. S rostoucím počtem mechaniků a zakázek začal být dosavadní systém plánování výroby nedostačující, protože neúměrně rostly časové nároky na veškerou související agendu.
Samostatnou kapitolou, která má ale jednoznačnou návaznost na evidenci výrobních operací, pak byla evidence kontroly kvality. V této oblasti se rovněž nabízelo provést procesní úpravy a to zejména v otázce vytváření záznamů o kontrole v reálném čase a s přímou návaznosti na jednotlivá pracoviště.
B2A řešení
Ve společnosti Ray Service jsme postupně implementovali několik aplikací našeho ekosystému B2A Digitální výroba a to v přímém propojení s populárním ERP Helios Orange.
Aplikace pro pracoviště
B2A Aplikace pro pracoviště přinesla požadovanou eliminaci papíru s technologickými postupy a zcela změnila proces evidence výrobních operací. Každý pracovník ve výrobě je vybaven tabletem, přes který eviduje jednotlivá započetí a odpis výrobních operací. Velmi komfortně je možno evidovat i jakýkoli prostoj ve výrobní činnosti. Samozřejmostí je zobrazení výrobní dokumentace, použitého nářadí a nahlédnutí do svého pracovního výkazu.
Aplikace pro plánování výroby
B2A Aplikace pro plánování výroby poskytuje náhled do výrobních kapacit jednotlivých business units. Díky možnosti nastavení parametrů každé jednotlivé směny, reflektuje kapacitní plán aktuální možnosti výroby a porovnává je s doposud provedenými odpisy práce. Veškerá data jsou čtena a zapisována přímo do ERP Helios Orange, neexistují excel tabulky.
Aplikace pro kontrolora
B2A Aplikace pro kontrolora pak řeší kompletní evidenci kontroly kvality včetně fotodokumentace a statistických výstupů. Data jsou zaznamenávána z tabletu a zapisována přímo do ERP. Díky propojení s Aplikací pro pracoviště a systému notifikací o zjištěných neshodách a hlášení o podezření na vadný kus se výrazně zefektivňuje distribuce těchto informací mezi jednotlivými pracovníky.
Přínos
Cílem každé implementace B2A Digitální výroba je zefektivnit procesy, učinit je snadno škálovatelnými a eliminovat duplicitu informací. Každá aplikace musí zapadat do procesní mozaiky zákazníka a přinášet jednoznačnou přidanou hodnotu.
Díky velmi dobře nastaveným procesům ve výrobě Ray Service mohl být potenciál implementovaných mobilních a webových aplikací využit do posledního detailu. Přínosy v kontextu úspory času, eliminace chyb vlivem lidského faktoru a zefektivnění distribuce informací jsou nesporné a jednoznačně měřitelné.
KOVOCITÉ
Digitalizace procesů ve výrobě
Výrobní společnost kovocité je srdcem skupiny mmcité, výrobce městského mobiliáře exportujícího do celého světa a několikanásobného držitele ocenění Red Dot Award za design.
Praxe a problematika
Stávající řešení se s rostoucím počtem zakázek stávalo nepřehledné, informace o rozpracovanosti zakázek byly v systému SAP Business One zdlouhavě dohledatelné a pro zahraniční obchodníky zcela nedostupné. Jedním z cílů bylo sbírat a distribuovat definované informace v reálném čase. Tento vstupní krok měl poskytnout podklady pro operativní plánování výroby. Další, zcela nově implementovanou kapitolou měla být digitalizace evidence kontroly kvality a její integrace s plánováním a výstupy pro obchodníky.
B2A řešení
Ve společnosti kovocité jsme postupně implementovali velmi podstatnou část našeho ekosystému B2A Digitální výroba.
Aplikace pro pracoviště
B2A Aplikace pro pracoviště umožnila zobrazení výrobního plánu včetně potřebné dokumentace a evidenci rozpracovanosti zakázek. To vše v reálném čase.
Aplikace pro plánování výroby
B2A Aplikace pro plánování výroby dává plánovačům a mistrům možnost vytvářet a kdykoli aktualizovat přesný plán výroby, pro jednotlivá pracoviště.
Aplikace pro kontrolora
B2A Aplikace pro kontrolora pak řeší kompletní evidenci kontroly kvality včetně fotodokumentace a statistických výstupů.
Aplikace pro obchodníky
B2A Aplikace pro obchodníky dává všem obchodníkům náhled do rozpracovanosti zakázek, o které se starají. V případě jakéhokoli evidovaného problému pak obchodníka notifikuje o vzniklých událostech.
Aplikace pro dopravu
B2A Aplikace pro dopravu nahrazuje kvanta emailové komunikace s externími dodavateli velmi efektivní webovou aplikací, přes kterou jsou centralizovány veškeré poptávky dopravy.
Přínos
Ve společnosti kovocité došlo díky implementaci jednotlivých aplikací B2A Digitální výroba k výraznému zefektivnění distribuce informací. Snížil se počet emailů, telefonátů a osobních dotazů, které denně brzdily mnoho pracovníků v jejich práci.
Veškeré informace o rozpracovanosti zakázek, evidovaných neshodách a plánu výroby jsou k dispozici v reálném čase všem, kteří je potřebují.
LOKOTRAIN s.r.o.
Informační systém pro železniční dopravce
Společnost LokoTrain s.r.o. poskytuje kompletní služby železničním dopravcům od pronájmu moderních lokomotiv, přes pronájem výkonu strojvedoucích až po kvalitní, rychlé a cenově dostupné vzdělávání v oblasti drážní dopravy.
Praxe a problematika
Poptávka po výkonech strojvedoucích se vyznačuje značnou dynamikou, vše se rychle mění a na každý požadavek je nutno reagovat v co nejkratším čase a vždy při tom zohledňovat striktní pravidla pro zajištění bezpečnosti provozu na železnici. S počtem strojvedoucích, hnacích vozidel, zákazníků a rozšířením do dalších zemí pak extrémně roste komplexnost informací a všech rozhodovacích procesů. Společnost LokoTrain svým úspěšným růstem dospěla přesně do bodu, kdy se zavedení specializovaného řešení stalo nutností.
B2A řešení
Oblast železniční přepravy se, kromě konzervativnosti odvětví samotného, vyznačuje značnou geografickou roztříštěností informací. Jedná se tedy o ukázkový příklad prostředí, kde lze s velkou přidanou hodnotou aplikovat moderní mobilní technologie a práci s daty v reálném čase.
Vyvinuli jsme unikátní informační systém pro dopravce, který zohledňuje veškerá specifika železniční přepravy včetně evidence traťových úseků a oprávnění strojvedoucích na dané úseky. Veškeré plánování zakázek a alokace strojvedoucích nyní probíhají prostřednictvím tohoto systému. Sběr dat o aktuální pozici a výkonu strojvedoucích pak zajišťuje speciální mobilní aplikace na tabletu, která tvoří klíčový pracovní nástroj strojvedoucího.
Přínos
Strukturovaná data o zakázkách, strojvedoucích a jejich výkonech, centrálně evidovaná v informačním systému a aktualizovaná v reálném čase z terénu, razantně redukují čas nutný k řešení požadavků v rámci všech pracovních pozic od dispečerů, přes strojvedoucí až po účetní.
Zavedení informačního systému a mobilní aplikace pro strojvedoucí přináší v neposlední řadě možnost škálovatelného růstu společnosti, co do počtu strojvedoucích, zakázek a trhů bez neúměrného navyšování administrativního aparátu.
Díky komplexním zkušenostem s implementací námi vyvinutých pokročilých aplikací dokážeme být dlouhodobým partnerem, který nachází řešení vašich výzev s ohledem na specifické potřeby.
Přední evropské výrobní, obchodní a dopravní společnosti využívají náš ekosystém aplikací na platformě iOS k dosažení většího výkonu, efektivity a produktivity, zlepšení kvality, on-time delivery a flexibility.
Mějte v reálném čase naprosto skvělý přehled o toku a stavu výroby, analyzujte a predikujte budoucí vývoj!
Komplexní řešení pro digitalizovanou výrobu, aplikace B2A Digitalizovaná výroba se skládá hned z několika aplikací na platformě iOS, které jsme schopni vždy upravit tak, aby efektivně zapadaly do konkrétních pracovních procesů každého klienta.
Nabízíme důmyslné aplikace, které usnadňují každodenní pracovní postupy, jako například:
Naše komplexní řešení pro digitalizovanou výrobu jsou kompatibilní se všemi předními ERP systémy, jako jsou Helios Orange, ABRA, SAP Business One a další.
Ušetřený čas a peníze jsou novodobým klišé!
Proto budeme konkrétnější – našim zákazníkům jsme pomohli ušetřit miliony korun, statisíce hodin práce a motivovat bezpočet pracovníků v ostrých provozech!
S námi nahlédnete do budoucnosti a slovu efektivita dáme nový rozměr!
Představte si servisní činnost oproštěnou od zbytečného papírování. Viditelné urychlení a zefektivnění jednotlivých servisních procesů, spokojené klienty i servisní techniky, kteří mají naprostý přehled o právě provedených úkonech. Aplikaci, která intuitivně zapisuje veškerou odvedenou práci; která následně odesílá zákazníkům servisní výkaz za pomoci e-mailu a všechny tyto informace zobrazuje okamžitě a intuitivně v ERP systému.
Toto vše splňuje náš důmyslně navršený software B2A Servis neboli aplikace pro digitální řešení evidence servisních zásahů a činností!
Celá aplikace plně nahrazuje papírovou dokumentaci, práci vykazuje intuitivně pomocí Padů včetně fotodokumentace do ERP a je spravována v online módu – s ERP systémem nejčastěji komunikuje pomocí Wi-Fi v rámci místní nebo externí infrastruktury.
Aplikace je metodicky rozčleněna do 3 vzájemně propojených oblastí (tj. fronta práce, evidence činnosti a stav skladu), které lze procesně přizpůsobit dle požadavků a přání našich jednotlivých klientů.
Aplikace B2A Sklad vede ke zrychlení a zefektivnění veškerých evidenčních činností v procesu skladových operací.
Nahrazuje papírovou administrativu a práci s dvouřádkovými čtečkami – využívá intuitivního uživatelského rozhraní mobilní aplikace pro iPad, s důrazem na časovou úsporu a uživatelský komfort.
Toto softwarové řešení je vhodné pro uživatele všech věkových kategorií i technické zdatnosti v běžných provozech.
Na pár kliků vytvoříte příjmové i výdajové doklady, získáte přehled o okamžitém stavu skladu, převedete jednotlivé skladové položky či změníte jejich umístění i množstevní stavy.
Pro skladovou evidenci pracujeme s technologií čárových kódů – s využitím jak 1D, tak 2D specifikací. Čtení těchto kódů zajišťuje interní kamera iPadu.
Výsledkem je jednoduché a efektivní vytváření skladových dokladů, provádění inventur nebo realizace jakékoli další skladové agendy.
Začalo to na železnici – našli jsme společnou řeč pro strojvedoucí, dispečery, ekonomické a administrativní pracovníky, a v neposlední řadě také samotné zákazníky.
Vše je velmi intuitivní a efektivní. Aplikace se velmi jednoduše ovládá přes iPad a veškeré potřebné informace se na základě toho promítají na webu. Při vývoji byl kladen důraz na jednoduchost, snadné používání a rozšiřitelnost o jakékoli další funkcionality.
A protože slovo nemožné pro nás neexistuje, rozhodli jsme se naše zkušenosti v dopravě posunout dále, respektive výše – do letecké či nákladní dopravy!
Díky řešení B2A pro leteckou dopravu se mohou miliony cestujících cítit bezpečněji díky zpřehlednění a zjednodušení komunikace mezi piloty a dispečinkem. Pilot může snadno reportovat svou způsobilost k letu, reportovat začátek a konec služby, nahrávat důležité dokumenty a spoustu dalšího.
Práce v kanceláři bez zbytečného stresu? Propojení výrobních a kancelářských procesů v jeden funkční celek? Možnost digitalizace jakéhokoliv procesu? To vše zvládne naše nejnovější aplikace B2A TaskMan!
Taskman umožňuje jednoduše definovat opakující se procesy. Svou logiku zakládá na silné zkušenosti z výrobního prostředí. Omezuje nadbytečné kroky, papírování i neefektivní komunikaci.
TaskMan je komplexní aplikací, která je ideální pro týmovou práci s vícečetnými úkoly!
Bližší informace naleznete na
Produktové kartě B2A TaskMan!
Nebo se nám neváhejte ozvat pro více info!
Emailová komunikace v rámci firmy může být často zdlouhavá a nepřehledná. Aplikace B2A Messenger je rychlou a operativní variantou, jak neefiktivní komunikaci co nejvíce eliminovat!
Do konverzace můžete zapojit libovolné množství zaměstnanců i externích klientů.
Pro komunikaci slouží jednoduché textové zprávy viditelné pouze oprávněnými uživateli. Každá konverzace je navíc provázána s ERP systémem a všemi nezbytnými funkcionalitami (zakázkami, nabídkami, výrobními příkazy aj).
Pro větší přehlednost je možné využít rychlé filtrační nástroje jako je vyhledávání pomocí čárového nebo QR kódu.
Naším cílem je návrh řešení v souladu s potřebami firmy v podobě hotových produktů nebo na míru vytvořených aplikací dle požadavků klienta, a jejich následné propojení s vnitropodnikovými toky dat tak, abychom zaměstnancům usnadnili práci a firmám zvýšili výkon a efektivitu.
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat!
Česká softwarová společnost působící ve Zlíně od roku 2014.
Vyzbrojeni technologickými znalostmi a touhou změnit svět pomáháme firmám růst a získávat jim tak konkurenční výhody na trhu. Zaměřujeme se na implementaci digitálních inovací do firem jak ve výrobním, tak i nevýrobním sektoru.
Náš motivovaný tým vývojářů neustále pracuje na svém rozvoji a zlepšování se, aby uspokojil i toho nejnáročnějšího klienta. Svět stojí na prahu digitální revoluce a tým B2A směřuje přímo do jejího epicentra!
Chceš být členem A-teamu?
Společnost Intemac Solutions, s.r.o. – zabývající se poradenstvím v českých firmách pro oblast implementace digitálních technologií – nás pozvala, abychom se zúčastnili prvního studiového webináře, který se konal 3.března 2021 v Kuřimi. Webinář byl zaměřený na téma „Zlepšování kontroly kvality díky digitálním nástrojům“, a to konkrétně na přínosy digitalizace ve výrobních firmách.
V rámci webináře jsme se podělili především o zkušenosti našich zákazníků, včetně přínosů B2A DIMA aplikací v oblasti kvality jejich provozů.
Již na úvod zmínil pan Petr Minář, manažer programu DIGIMAT, zajímavou skutečnost:
„Ve výrobních podnicích se běžně setkávám s náklady na externí nekvalitu, a to v rozsahu až 3 % ročního finančního obratu. Pokud má tedy například firma roční obrat 100 mil. Kč, tak ty 3 % představují ztrátu přibližně 3 000 000 Kč ročně!“
Proto jsem se rozhodl shrnout a sepsat čtyři, z mého pohledu nejzásadnější, přínosy digitalizace pro oblast kvality, které byly rozebírány také na zmiňovaném webináři. A to v návaznosti na funkcionality B2A aplikací.
Digitalizace všeobecně zjednodušuje distribuci důležitých informací, čímž se zamezuje tomu, aby pracovník pracoval s neaktuálními informacemi. Pokud má pracovník vše aktuální k dispozici a na dosah, může si jednoduše zkontrolovat, zda používá správné nářadí nebo materiál, zda pracuje dle aktuálního technologického postupu a výrobní dokumentace.
V rámci našich aplikací je dostupná například funkce Časová osa, která chronologicky zobrazuje životní cyklus daného výrobku. Díky ní je možné vidět, kdo a kdy na dané výrobní zakázce pracoval nebo kdo prováděl evidenci, a to včetně poznámek a fotodokumentace. Tato funkce se často používá pro zpětnou retrospektivu především v případech přijetí reklamace, protože díky ní lze jednoduše rozklíčovat možné důvody nekvality.
Moderní technologie, jako je například iPad, umožňují jednoduchou interakci. Proto je v rámci B2A aplikací umožňováno:
Jestliže bude ve výrobě složitá komunikace, mohou nastat dva problémy:
Pro zjednodušení komunikace je možné využívat chytrá zařízení, jako jsou iPady nebo iPhone, kterými můžete jednoduše kontaktovat kontrolora, technologa nebo kohokoli jiného. Kontaktované osobě přijde na její zařízení pomocí aplikace obratem notifikace, díky které si může zprávu otevřít, přečíst a okamžitě reagovat. Zprávy podporují také přenos fotografií a videa.
I přesto, že jsou procesy ve firmě dobře nastaveny, může docházet k jejich nedodržování, a to samotnými pracovníky. Pokud však budou přeneseny do digitální podoby, systém dokáže zajistit, aby nedodržování nebylo možné.
Předpokladem pro to, aby systém fungoval správně, je mít správná data včetně jejich struktury. Před samostatnou digitalizací výroby je proto důležité se zaměřit na narovnání dat, včetně digitalizace „excelů“. Tímto se zajistí, že práci může provádět pouze kvalifikovaný pracovník, který bude dodržovat posloupnost operací, předpis mezioperační kontroly aj.
Digitalizace je nedílnou součástí moderní výroby a přínosy, které umožňuje jsou nesporné. Transformace však není okamžitý a jednoduchý proces. Z vlastní zkušenosti proto doporučuji transformaci rozdělit na menší celky a jít nejdříve od těch nejdůležitějších, což bezesporu „snížení nekvality“ je.
Příkladem je střední výrobní společnost s obratem 100 mil. Kč, kde dle průzkumu náklady na zmetky činí přibližně 3 mil. Kč. Pokud by ve finále digitalizace výroby pomohla snížit zmetkovitost o 50 %, došlo by k úspoře ve výši až 1,5 mil. Kč. Tyto finanční prostředky pak mohou být využity a investovány právě do oblasti digitalizace a pomoci tak k celkovému a dlouhodobému rozvoji firmy s přínosy do budoucna.
Pokud vás v oblasti programování a celkově IT nadchlo nejvíce frontend prostředí, nenechte si ujít dnešní nový článek na B2A BLOGU na téma designování komponent. V dnešní době, kdy existuje velká řada již přednastavených řešení, by tzv. „tvorba od píky“ mohla kde komu připadat zbytečná a zdlouhavá. Není ale na škodu se některé věci naučit pěkně od základu, aby to ve výsledku mělo hlavu a patu, a ještě jsme tomu i rozuměli. 🙂
Udělejte si proto pár minut čas a přečtěte si dnešní článek i s názornou ukázkou. A protože praxe dělá mistry, můžete si nabyté vědomosti rovnou sami vyzkoušet na příkladu tabulkového layoutu!
Článek je první částí třídílné série o designování, tudíž se v blízké době k danému tématu ještě určitě vrátíme. Takže příště třeba pár řádků o Javascriptu?
Nechejme se překvapit… 🙂
Zajímáte se o kontrolu kvality ve výrobě? Rádi byste se dozvěděli, jak lze kontrolu kvality inovativně zlepšit? V tom případě si nenechejte ujít živý přenos webináře na téma „Zlepšování kvality kontroly pomocí digitálních nástrojů“!
Webinář se koná v online prostředí, a to ve středu 3.března od 10:00 hodin. Je pořádaný výzkumným a inovačním centrem Intemac, které sleduje a podporuje nejmodernější trendy v oblasti digitalizace a strojírenství na českém trhu.
V rámci webináře budeme za B2A prezentovat především inovace z oblasti digitalizované výroby. Ukážeme vám, jak může v 21.století kontrola kvality vypadat a doporučíme vhodné postupy v rámci procesního řízení, mezioperační i výstupní kontroly. A to vše bude doprovázeno ukázkami a příklady z praxe u našich zákazníků.
Následovat bude také otevřená diskuze s naším projektovým manažerem, která zájemcům umožní získat více informací či podkladů na dané téma. Pokud máte zájem o soukromou konzultaci ještě před konáním webináře, kontaktujte nás buď emailem na info@b2a.cz nebo telefonicky na čísle 601 340 956.
Neváhejte a registrujte se na webinář již nyní!
Registrace je zcela zdarma 🙂
Pokud se zajímáš o základy programování a všeobecně o prostředí IT a technologie, zavítej na náš B2A BLOG, kde máme nový článek o základech a využití softwaru Docker. Článek pojednává o základních pojmech této „problematiky“, názorně vysvětluje užití jednotlivých příkazů v praxi a nakonec můžeš nově nabyté znalosti praktikovat na ukázkovém příkladu, který je samozřejmě součástí článku.
Autorem tohoto článku je náš kolega Johny. A ačkoli je u nás tech-leaderem angular týmu, rád se s Tebou podělil o znalosti a základy spadající pod technologii backend. Tak už na nic nečekej, užij si čtení a vyzkoušej docker „na vlastní kůži“! … A již nyní Ti můžeme slíbit, že se toho ohledně dockeru brzy dozvíš víc.
Těšíš se? My ano! 🙂
A hledáš-li nové výzvy a zkušenosti v perspektivním oboru, neváhej nás kontaktovat! Máme totiž volnou židli. Třeba padne právě Tobě!
To správné telefonní číslo pro Tebe je 723 997 551!
Těšíme se na tebe! … staň se členem A-týmu!
Přinášíme vám opět hrstku vědomostí z našeho B2A BLOGU, o které se s námi podělil náš kolega Kuba z iOS týmu!
V minulém článku jsme vás seznámili s relativně novým frameworkem swiftUI, jeho přednostmi i nedostatky. U swiftu zůstaneme i tentokrát, avšak si dáme trochu té teorie, která je u nás samozřejmě podložená praxí!
V článku s výstižným názvem „Swift – enum vs. struct„ vám Kuba přiblíží a vysvětlí, kdy můžete při programování a definování konstant využít výčtový typ enum. A kdy je naopak vhodnější zvolit alternativu v podobě datové struktury – struct.
Užijte si čtení a nezapomeňte nás sledovat!
A pokud se vám článek líbí, nebojte se ho podpořit sdílením – vědomostí není nikdy dost a my se s vámi o ně rádi podělíme!
A jsi-li také nadšenec do IT, máš alespoň minimum zkušeností a chceš získat nové zkušenosti v perspektivním oboru. Neváhej nás kontaktovat!
To správné telefonní číslo pro Tebe je 723 997 551!
Těšíme se na tebe! … staň se členem A-týmu!
Ať už jsi v programování začátečník nebo máš za sebou roky a roky zkušeností, určitě si nenech ujít nový článek na B2A BLOGU!
Náš Tech-leader Roman Tě v článku seznámí s novým konceptem frameworku SwiftUI a přiblíží Ti nejenom jeho přednosti, ale i řešení drobných nástrah, se kterými se můžeš potkat, pokud by ses SwiftUI rozhodl aplikovat ve vývoji.
Chceme s Tebou pravidelně sdílet informace a novinky z oboru, který nám jde nejlíp! Sleduj nás a dozvíš se víc! 😉
A pokud jsi nadšenec do IT, máš alespoň minimum zkušeností a v novém roce sis dal hlavní předsevzetí získat nové zkušenosti, skill. Hledáš novou výzvu. Neváhej nás kontaktovat! To správné telefonní číslo pro Tebe je 723 997 551!
Těšíme se na tebe! … staň se členem A-týmu!
Rok 2020 se nám chýlí pomalu ke konci, a proto bychom Vám tímto rádi popřáli příjemné prožití blížících se svátků vánočních a úspěšný vstup do nového roku!
Přejeme nejen našim příznivcům, obchodním partnerům a klientům hlavně pevné zdraví, štěstí a inovativní myšlení v roce 2021. A také ať Vám rok 2021 přinese nové příležitosti a pozitivní výzvy jak v osobních, tak pracovních oblastech.
Děkujeme tímto všem za dosavadní projevenou důvěru a již nyní se těšíme na další či budoucí společné inspirativní nápady!
Tak šťastné a inovativní od celého týmu B2A!
Člověk je přirozeně averzní vůči jakýmkoli novinkám či změnám. V B2A se proto soustředíme především na to, abychom poskytovali lidem nástroje, které jsou jim přirozené, které znají z běžného osobního života. S využitím moderních technologií, jako jsou tablety a telefony, dokážeme vyřešit nejeden problém vyskytující se v provozech mnoha podniků. Ať už se jedná o oblast efektivity, kvality, flexibility či on-time delivery. Naše řešení tkví hlavně v jednoduchých nástrojích, které zefektivní každodenní činnosti. Přinesli jsme inovace a řešení (nejen) do průmyslového odvětví.
Technologie jako takové umožňují odstranit zbytečnou či přebytečnou práci, která není pro podnik nijak produktivní. člověk je ale přirozeně averzní vůči novinkám či změnám. Proto jsme se chopili konceptu tzv. „7 statečných“. To znamená, že jsme v podnicích, kde se implementovalo naše řešení, vybrali 7 uživatelů (pracovníků), kteří měli možnost aplikace v provozu přednostně odzkoušet, otestovat. Ve finále za námi po týdnu chodili zbylí pracovníci, kteří chtěli najednou tablety používat také. Toto jsou reálné příklady z praxe, důkaz místo slibů! Proto se snažíme motivovat (nejen) průmyslové hráče především pomocí best-practises. Využitím reálných aplikací či dema v „terénu“ lidé zjišťují, že jsou naše aplikace velice uživatelsky přívětivé a také samotná implementace v podniku není nijak složitá.
Základ naší činnosti spočívá v tom, že umožňujeme lidem pracovat s přirozenými nástroji, které umožňují a pomáhají sbírat data tam, kde to jinak není tak snadné. A není důležité, zda se jedná o oblast průmyslu nebo dopravy, či zdravotnictví. Hlavní princip je ve všech oblastech stejný – zvýšení efektivity a produktivity.
Velký potenciál však v současné krizové situaci vidíme především v oblasti zdravotnictví. Technologické možnosti několikanásobně převyšují to, co je člověk v běžném životě schopný adaptovat. Technologie mají vysokou přidanou hodnotu při každodenní práci např. doktorů či sester. Naše aplikace šetří čas, naše aplikace zachraňují životy! Nebojíme se změn, bouráme bariéry v oblastech inovací!
zdroj: youtube kanál oRobotice
Slyšeli jste rozhovor Petra Kubíčka v přímém přenosu rádia Český rozhlas Zlín? … Že ne? V tom případě si můžete záznam z vysílání, které se konalo 27.listopadu na vlnách rádia Český rozhlas, pustit zpětně v přiloženém odkazu!
Neváhejte a poslechněte si, jak moderátorka Andrea Kratinová vyzpovídala našeho CEO, Petra Kubíčka, mimo jiné o tom, jak v B2A každodenně uplatňujeme baťovské principy. Petr je vnukem rodilého baťovce a na jeho zásadách a přístupu k podnikání je to znát. Ve znamení baťovského hesla „Když chceš, můžeš“ se řídí nejenom on, ale i celá firemní politika.
Co všechno Petr v rádiu prozradil se můžete dozvědět v přiloženém záznamu. Případně si poslechněte rozhovor přímo na stránkách Českého rozhlasu 🙂
Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně – nainstalované aplikace v iPadech nebo iPhonech umožňují nemocnicím pracovat efektivněji. Proto jsme ve spolupráci se společností iStyle – autorizovaným prodejcem Apple – započali v této oblasti iniciativní kroky. Těmi prvotními je dodání iPadů i s příslušnými zdravotnickými aplikacemi do vybraných českých nemocnic. Chceme se tímto přiblížit možnostem a kvalitě zahraničnímu zdravotnictví. Z rukou českých doktorů a sestřiček tedy v blízké době zmizí papírové záznamy a objeví se efektivnější iPady jako přirozený nástroj mezi lidmi v tomto sektoru.
„Příkladem je třeba situace, kdy si doktor při vizitě naskenuje čárový kód na náramku pacienta a okamžitě na tabletu vidí všechny potřebné informace. Nedělá tak práci, kterou nemusí. Sestry mají zase po ruce nástroj pro bezpečnější a neomylnější podávání správných léků pacientům,“ vysvětluje Petr Kubíček, CEO společnosti B2A.
iPady samozřejmě mohou využívat i samotní pacienti. Díky speciálním aplikacím lze sledovat svůj zdravotní stav. Pacient je tak přímo zapojen do své vlastní léčby a rehabilitace se svým ošetřujícím lékařem. Může tak být průběžně informován během celého pobytu v nemocnici. Navíc během nečekaných událostí, jako je třeba současná koronavirová epidemie, může být díky iPadu v pravidelném a bezpečném spojení se svou rodinou. Důkazem je aktuální osobní zkušenost několika pacientů s koronavirem, kterým společnost iStyle pro tyto účely iPady dodala.
“Jak iStyle, tak Apple vnímá zdravotnictví jako jeden z nejdůležitějších oborů, kde můžeme působit. Díky zkušenostem, které jsme načerpali v jiných oborech, můžeme přirozenou formou pomáhat lékařům, sestrám i pacientům. Zdá se to být správný sektor pro uplatnění přidané hodnoty našich zařízení ve spojení s aplikací pro zdravotní personál. Podle zahraničních zkušeností, které jsou z USA a Velké Británie jednoznačně doložitelné, vnímáme pozitivní dopad na zdravotnictví. To se týká úspory času i zkvalitnění péče o pacienty,” doplňuje k tématu Matyáš Rezek, Sales Manager iStyle.
Že české nemocnice nevyužívají dostatečně moderní aplikace či software určený přímo pro zdravotnictví, je známá věc. Spousta nemocnic se přitom sama k tomuto staví zdrženlivě. Mají strach ze ztráty přímého vztahu mezi doktorem a pacientem. Přitom opak je pravdou. Tablety v tomto ohledu drží stejnou funkci jako obyčejný papírový zápisník. Odvod práce je však přitom rychlejší a především efektivnější. Zda se postoj a všeobecný status quo smýšlení některých nemocnic změní na základě podmínek a situace během pandemie, je otázkou.
„Je to i otázka určité počítačové gramotnosti. Možná se lidé v nemocnicích bojí, že aplikacím nebudou rozumět, budou pro ně složité. Přitom zkušenosti, které máme my nebo Apple, mluví o opaku. Není nic jednoduššího a uživatelský přívětivějšího než držet v ruce dotykový tablet a přehledně hledat, zadávat či diktovat potřebné údaje,“ dodává Petr Kubíček.
Celý článek o našem zapojení v sektoru zdravotnictví k přečtení na nejbusiness.cz!
Ve spolupráci se společností UNREAL EXISTS s.r.o. - Wirtual System Vám rádi představujeme inovativní novinku v onboardingu nových zaměstnanců!
B2A Virtuální kouč je speciálně vytvořený tréninkový program určený pro zaškolení pracovníků v oblasti obsluhy strojů, údržby, montáže či bezpečnosti práce. Jedná se o postavu zasazenou do 3D prostředí, která zaměstnance provede libovolnou operací vytvořenou na míru pro daný podnik.
Názornou videoukázku kouče přímo v akci můžete shlédnout zde!
Sídlo
Lešetín II/651
760 01 Zlín
Kanceláře
Třída Tomáše Bati 269
760 01 Zlín
LEGISLATIVNÍ DOKUMENTY
|