Společnost Vestas, průkopník a světový lídr v oblasti obnovitelných zdrojů větrné energie, se ekologického rozvoje nebojí. Naopak. S radostí se pouští do obsáhlých transformačních procesů. Ten nejvýznamnější zahájila společnost v roce 2017, kdy své inhouse i terénní zaměstnance vybavila iPady a iPhony s aplikací na míru. Jejich život se otočil o 180 stupňů. K lepšímu.
Vlastní aplikace pomáhají společnosti desítky metrů nad zemí. iPhone udržuje větrné elektrárny v optimálním chodu. V rozšířené realitě je vizualizace větrné elektrárny otázkou pár vteřin. A iPad se stal nenahraditelným pomocníkem také v terénu.
S rychlým růstem a 80 000 větrnými turbínami po celém světě přišel čas na optimalizaci procesů hned ve třech klíčových oblastech – bezpečnosti, rychlosti a rozsahu. Jako nejvhodnější a nejefektivnější se pro splnění tohoto úkolu jevila kombinace výkonného hardwaru a intuitivního softwaru společnosti Apple.
Výsledek?
Zaměstnancům společnosti Vestas pomáhá s vizualizací nových turbín v rozšířené realitě, racionalizací výrobních procesů jednotlivých součástí, s časovým rozvrhem a plánováním stavby větrných elektráren i optimalizací jejich chodu. Apple přináší nejen perfektní uživatelský zážitek, výrazně ovlivňuje životní prostředí i podnikání samotné.
Statisíce ušetřených hodin, miliony ušetřených dolarů – to jsou jen dva z nejzásadnějších důsledků digitální transformace. Služba správy zařízení pod záštitou společnosti Vestas musí splňovat a dodržovat také nejpřísnější požadavky na udržitelnost. Přechod na zařízení Apple pomohl snížit uhlíkovou stopu společnosti. Vyměněná zařízení se vrací a recyklují pro výrobu zařízení nových. Snižuje se tak nutnost těžení nových materiálů.
Apple hraje svou roli také v rámci ekonomické udržitelnosti. iPhone 11 není nejlevnějším zařízením, ale časem je jeho používání ve skutečnosti levnější než u jiných produktů, protože při výměně má zcela jinou hodnotu.
Společnost Vestas zaměstnává desetitisíce pracovníků po celém světě. Složitý páteřní systém proto bylo třeba zjednodušit a zatraktivnit tak, aby měl každý z nich kdykoliv přístup ke všem informacím, které k výkonu práce potřebuje.
Cesta mobility začala na staveništi – tam, kde se staví větrné turbíny. Společnost Vestas rozdala svým vedoucím stavebních prací iPady s user-centric aplikací. Efekt byl tak významný, že katapultoval konečný projekt mobility.
"Odhadujeme, že díky iPadu můžeme ušetřit jeden den pronájmu jeřábu na projekt. A při 300 a více projektech ročně to znamená úsporu milionů dolarů."
Troels Fleckenstein, viceprezident společnosti Vestas Global IT
Zařízení je připraveno pro nového uživatele – se správným vybavením i konfigurací. Stačí, když uživatel otevře schránku a zadá své uživatelské ID – všechny systémy, aplikace a data jsou okamžitě přístupná.
Dnes na platformě Apple běží celá společnost Vestas. Po nasazení iPadů s aplikací pro stavební manažery pokračovala společnost také v oddělní prodeje a marketingu.
iPad pomáhá obchodním zástupcům zjednodušit důležité rozhovory a budovat pevné vztahy. Ve vlastní aplikaci mají přístup k prezentacím a dalším materiálům. Přes FaceTime můžou na dálku spolupracovat s týmy technické podpory. V rozšířené realitě je vizualizace větrné elektrárny otázkou pár vteřin. Zákazník tak vidí ještě před stavbou, jak budou vypadat větrné turbíny zasazené do reálného okolí.
Řada přišla také na 10 000 servisních techniků v terénu, kteří větrné turbíny obsluhují. V jedné intuitivní aplikaci mají přístup ke svému rozvrhu, pracovním úkolům i seznamům vybavení a můžou zaznamenávat dokončenou práci. Dřív se k těmto informacím dostali jen na notebooku ve 14 různých aplikacích.
Pracovníci stavebního dozoru můžou ve vlastní aplikaci na iPadu zaznamenávat docházku dělníků, plánovat stavbu a její časový rozvrh nebo snadno sledovat postup činností, které vyžadují jeřáb. V potaz se přitom berou i externí faktory jako rychlost větru nebo špatné počasí, které může harmonogram i provoz výrazně ovlivnit. Díky tomu šetří miliony dolarů ročně.
V továrně zaměstnanci společnosti Vestas skenují iPhonem čárové kódy a potvrzují množství dílů, čímž se urychluje příjem zboží. Případná rizika můžou pomocí iMessage nahlásit hned, jakmile nastanou. A ve skladu jim iPad pomáhá rozpoznávat díly, které mají zabalit a odeslat
Moderní aplikace podporují uživatele v jejich práci a společnost Vestas v jejím podnikání. Zaměstnanci jsou přirozeně více motivovaní, chválí si, že jim technologie skutečně pomáhají. Rychlá adaptace na nové řešení je mj. výsledkem kultury společnost podporující změny.
Zdroj: Apple.com, vestasonline.vestas.com