Finská letecká společnost se dlouhodobě snaží nabídnout cestujícím na trase mezi Evropou a Asií nejhladší a nejrychlejší spoje na severní polokouli s přestupem v Helsinkách. Aby byl tento cíl dlouhodobě udržitelný, bylo třeba zefektivnit provoz tak, aby údržba letadel, obratové procesy a aktuální informace o vzdušném prostoru fungovaly jako hodinky. Pro dokonalý poměr funkčnosti, přesnosti a uživatelské přívětivosti se společnost rozhodla využít kombinaci zařízení iPhone / iPad a několika vlastních aplikací. Zvýšilo se pohodlí zákazníků a zefektivnila práce letových posádek, pracovníků údržby i pracovníků pozemního servisu.
Vlastní aplikace Ground Guest pomáhá pozemnímu personálu skenovat palubní vstupenky, vyplňovat hlášení a plnit další povinnosti související s nástupem do letadla. Aplikace určené k používání na palubě poskytují přehled o požadavcích na zákaznický servis a pomáhají palubnímu personálu rychleji obsloužit cestující a zpracovat platby.
Posádky používají vlastní aplikace MyDuties a MyDay k zobrazení naplánovaných úkolů, potřebných certifikací a údajů o tom, jak probíhá návrat letadel do provozu. Finnair plánuje vybavit všechny své piloty aplikacemi pro iPad, které slouží jako elektroničtí průvodci s informacemi o letištích, vzdušných prostorech a obecných letových postupech.
Aplikace Inspect & Turn na iPadu se zaměřuje na údržbu v provozu. Na základě analytických doporučení vytváří a plní pracovní úkoly prostřednictvím digitálních karet úkolů a dokumentace. Aplikace Assign Tech poskytuje vedoucím údržby přehled o letových plánech, procesech údržby a zdrojích mechaniků a opět s využitím analytiky doporučuje přidělování směn na základě certifikací a dovedností mechaniků.
"Při navrhování způsobu použití těchto aplikací jsme se na všechny naše funkce dívali z pohledu zaměstnance - co je potřeba dělat v budoucnu jinak? Kde jsou naše slabá místa? Kde najdeme příležitosti k podstatným zlepšením?"
Harra Salonen
Zjednodušení procesu nasazování
Apple Business Manager umožňuje jednoduše konfigurovat a spravovat zařízení v celé firmě tak, aby je zaměstnanci mohli využívat hned po vybalení.
Design s ohledem na uživatele
Společnost Finnair zapojila od samého začátku do vývoje svých aplikací pro iOS i koncové uživatele. Zástupci různých částí firmy se podíleli na designových workshopech, pomáhali testovat zkušební verze a poskytovali cennou zpětnou vazbu. Díky tomu přijali zaměstnanci zavedení zařízení s aplikací do praxe velmi kladně.
Zdroj: Apple.com, runwaygirlnetwork.com