B2A DIGITALIZOVANÁ VÝROBA
Aplikace pro: pracoviště, mistra, kontrolu, plánování výroby, aplikace messenger
RAY SERVICE, a.s.
Digitalizace procesů ve výrobě
Ray Service, a.s. je česká výrobně obchodní společnost poskytující komplexní řešení v oblasti výroby kabelových svazků a dalších elektromechanických komponent. Mezi klienty společnosti patří zákazníci jako Airbus, Boeing nebo ŠKODA Motorsport. Dvacet let zkušeností v oboru a intenzivní rozvoj daly vzniknout silné moderní společnosti, jež je spolehlivým a vyhledávaným partnerem na nadnárodní úrovni.
Praxe a problematika
V Ray Service byly pečlivě evidovány časy zahájení a ukončení výrobních operací prostřednictvím obvyklých terminálů pro čtení čárových kódu. Neustále rostoucí počet výrobních mechaniků a velmi podrobně struktorované technologické postupy s sebou nesly nemalou časovou režii na samotnou evidenci výrobních operací. Nabízel se prosor tento neefektivní čas eliminovat.
Oblastí, která velmi úzce souvisí s výrobou, je samotné plánování výrobních kapacit. S rostoucím počtem mechaniků a zakázek začal být dosavadní systém plánování výroby nedostačující, protože neúměrně rostly časové nároky na veškerou související agendu.
Samostatnou kapitolou, která má ale jednoznačnou návaznost na evidenci výrobních operací, pak byla evidence kontroly kvality. V této oblasti se rovněž nabízelo provést procesní úpravy a to zejména v otázce vytváření záznamů o kontrole v reálném čase a s přímou návaznosti na jednotlivá pracoviště.
B2A řešení
Ve společnosti Ray Service jsme postupně implementovali několik aplikací našeho ekosystému B2A Digitální výroba a to v přímém propojení s populárním ERP Helios Orange.
Aplikace pro pracoviště
B2A Aplikace pro pracoviště přinesla požadovanou eliminaci papíru s technologickými postupy a zcela změnila proces evidence výrobních operací. Každý pracovník ve výrobě je vybaven tabletem, přes který eviduje jednotlivá započetí a odpis výrobních operací. Velmi komfortně je možno evidovat i jakýkoli prostoj ve výrobní činnosti. Samozřejmostí je zobrazení výrobní dokumentace, použitého nářadí a nahlédnutí do svého pracovního výkazu.
Aplikace pro plánování výroby
B2A Aplikace pro plánování výroby poskytuje náhled do výrobních kapacit jednotlivých business units. Díky možnosti nastavení parametrů každé jednotlivé směny, reflektuje kapacitní plán aktuální možnosti výroby a porovnává je s doposud provedenými odpisy práce. Veškerá data jsou čtena a zapisována přímo do ERP Helios Orange, neexistují excel tabulky.
Aplikace pro kontrolora
B2A Aplikace pro kontrolora pak řeší kompletní evidenci kontroly kvality včetně fotodokumentace a statistických výstupů. Data jsou zaznamenávána z tabletu a zapisována přímo do ERP. Díky propojení s Aplikací pro pracoviště a systému notifikací o zjištěných neshodách a hlášení o podezření na vadný kus se výrazně zefektivňuje distribuce těchto informací mezi jednotlivými pracovníky.
Přínos
Cílem každé implementace B2A Digitální výroba je zefektivnit procesy, učinit je snadno škálovatelnými a eliminovat duplicitu informací. Každá aplikace musí zapadat do procesní mozaiky zákazníka a přinášet jednoznačnou přidanou hodnotu.
Díky velmi dobře nastaveným procesům ve výrobě Ray Service mohl být potenciál implementovaných mobilních a webových aplikací využit do posledního detailu. Přínosy v kontextu úspory času, eliminace chyb vlivem lidského faktoru a zefektivnění distribuce informací jsou nesporné a jednoznačně měřitelné.
KOVOCITÉ
Digitalizace procesů ve výrobě
Výrobní společnost kovocité je srdcem skupiny mmcité, výrobce městského mobiliáře exportujícího do celého světa a několikanásobného držitele ocenění Red Dot Award za design.
Praxe a problematika
Stávající řešení se s rostoucím počtem zakázek stávalo nepřehledné, informace o rozpracovanosti zakázek byly v systému SAP Business One zdlouhavě dohledatelné a pro zahraniční obchodníky zcela nedostupné. Jedním z cílů bylo sbírat a distribuovat definované informace v reálném čase. Tento vstupní krok měl poskytnout podklady pro operativní plánování výroby. Další, zcela nově implementovanou kapitolou měla být digitalizace evidence kontroly kvality a její integrace s plánováním a výstupy pro obchodníky.
B2A řešení
Ve společnosti kovocité jsme postupně implementovali velmi podstatnou část našeho ekosystému B2A Digitální výroba.
Aplikace pro pracoviště
B2A Aplikace pro pracoviště umožnila zobrazení výrobního plánu včetně potřebné dokumentace a evidenci rozpracovanosti zakázek. To vše v reálném čase.
Aplikace pro plánování výroby
B2A Aplikace pro plánování výroby dává plánovačům a mistrům možnost vytvářet a kdykoli aktualizovat přesný plán výroby, pro jednotlivá pracoviště.
Aplikace pro kontrolora
B2A Aplikace pro kontrolora pak řeší kompletní evidenci kontroly kvality včetně fotodokumentace a statistických výstupů.
Aplikace pro obchodníky
B2A Aplikace pro obchodníky dává všem obchodníkům náhled do rozpracovanosti zakázek, o které se starají. V případě jakéhokoli evidovaného problému pak obchodníka notifikuje o vzniklých událostech.
Aplikace pro dopravu
B2A Aplikace pro dopravu nahrazuje kvanta emailové komunikace s externími dodavateli velmi efektivní webovou aplikací, přes kterou jsou centralizovány veškeré poptávky dopravy.
Přínos
Ve společnosti kovocité došlo díky implementaci jednotlivých aplikací B2A Digitální výroba k výraznému zefektivnění distribuce informací. Snížil se počet emailů, telefonátů a osobních dotazů, které denně brzdily mnoho pracovníků v jejich práci.
Veškeré informace o rozpracovanosti zakázek, evidovaných neshodách a plánu výroby jsou k dispozici v reálném čase všem, kteří je potřebují.
LOKOTRAIN s.r.o.
Informační systém pro železniční dopravce
Společnost LokoTrain s.r.o. poskytuje kompletní služby železničním dopravcům od pronájmu moderních lokomotiv, přes pronájem výkonu strojvedoucích až po kvalitní, rychlé a cenově dostupné vzdělávání v oblasti drážní dopravy.
Praxe a problematika
Poptávka po výkonech strojvedoucích se vyznačuje značnou dynamikou, vše se rychle mění a na každý požadavek je nutno reagovat v co nejkratším čase a vždy při tom zohledňovat striktní pravidla pro zajištění bezpečnosti provozu na železnici. S počtem strojvedoucích, hnacích vozidel, zákazníků a rozšířením do dalších zemí pak extrémně roste komplexnost informací a všech rozhodovacích procesů. Společnost LokoTrain svým úspěšným růstem dospěla přesně do bodu, kdy se zavedení specializovaného řešení stalo nutností.
B2A řešení
Oblast železniční přepravy se, kromě konzervativnosti odvětví samotného, vyznačuje značnou geografickou roztříštěností informací. Jedná se tedy o ukázkový příklad prostředí, kde lze s velkou přidanou hodnotou aplikovat moderní mobilní technologie a práci s daty v reálném čase.
Vyvinuli jsme unikátní informační systém pro dopravce, který zohledňuje veškerá specifika železniční přepravy včetně evidence traťových úseků a oprávnění strojvedoucích na dané úseky. Veškeré plánování zakázek a alokace strojvedoucích nyní probíhají prostřednictvím tohoto systému. Sběr dat o aktuální pozici a výkonu strojvedoucích pak zajišťuje speciální mobilní aplikace na tabletu, která tvoří klíčový pracovní nástroj strojvedoucího.
Přínos
Strukturovaná data o zakázkách, strojvedoucích a jejich výkonech, centrálně evidovaná v informačním systému a aktualizovaná v reálném čase z terénu, razantně redukují čas nutný k řešení požadavků v rámci všech pracovních pozic od dispečerů, přes strojvedoucí až po účetní.
Zavedení informačního systému a mobilní aplikace pro strojvedoucí přináší v neposlední řadě možnost škálovatelného růstu společnosti, co do počtu strojvedoucích, zakázek a trhů bez neúměrného navyšování administrativního aparátu.
Díky komplexním zkušenostem s implementací námi vyvinutých pokročilých aplikací dokážeme být dlouhodobým partnerem, který nachází řešení vašich výzev s ohledem na specifické potřeby.
Přední evropské výrobní, obchodní a dopravní společnosti využívají náš ekosystém aplikací na platformě iOS k dosažení většího výkonu, efektivity a produktivity, zlepšení kvality, on-time delivery a flexibility.
Mějte v reálném čase naprosto skvělý přehled o toku a stavu výroby, analyzujte a predikujte budoucí vývoj!
Komplexní řešení pro digitalizovanou výrobu, aplikace B2A Digitalizovaná výroba se skládá hned z několika aplikací na platformě iOS, které jsme schopni vždy upravit tak, aby efektivně zapadaly do konkrétních pracovních procesů každého klienta.
Nabízíme důmyslné aplikace, které usnadňují každodenní pracovní postupy, jako například:
Naše komplexní řešení pro digitalizovanou výrobu jsou kompatibilní se všemi předními ERP systémy, jako jsou Helios Orange, ABRA, SAP Business One a další.
Ušetřený čas a peníze jsou novodobým klišé!
Proto budeme konkrétnější – našim zákazníkům jsme pomohli ušetřit miliony korun, statisíce hodin práce a motivovat bezpočet pracovníků v ostrých provozech!
S námi nahlédnete do budoucnosti a slovu efektivita dáme nový rozměr!
Představte si servisní činnost oproštěnou od zbytečného papírování. Viditelné urychlení a zefektivnění jednotlivých servisních procesů, spokojené klienty i servisní techniky, kteří mají naprostý přehled o právě provedených úkonech. Aplikaci, která intuitivně zapisuje veškerou odvedenou práci; která následně odesílá zákazníkům servisní výkaz za pomoci e-mailu a všechny tyto informace zobrazuje okamžitě a intuitivně v ERP systému.
Toto vše splňuje náš důmyslně navršený software B2A Servis neboli aplikace pro digitální řešení evidence servisních zásahů a činností!
Celá aplikace plně nahrazuje papírovou dokumentaci, práci vykazuje intuitivně pomocí iPadů včetně fotodokumentace do ERP a je spravována v online módu – s ERP systémem nejčastěji komunikuje pomocí Wi-Fi v rámci místní nebo externí infrastruktury.
Aplikace je metodicky rozčleněna do 3 vzájemně propojených oblastí (tj. fronta práce, evidence činnosti a stav skladu), které lze procesně přizpůsobit dle požadavků a přání našich jednotlivých klientů.
Aplikace B2A Sklad vede ke zrychlení a zefektivnění veškerých evidenčních činností v procesu skladových operací.
Nahrazuje papírovou administrativu a práci s dvouřádkovými čtečkami – využívá intuitivního uživatelského rozhraní mobilní aplikace pro iPad, s důrazem na časovou úsporu a uživatelský komfort.
Toto softwarové řešení je vhodné pro uživatele všech věkových kategorií i technické zdatnosti v běžných provozech.
Na pár kliků vytvoříte příjmové i výdajové doklady, získáte přehled o okamžitém stavu skladu, převedete jednotlivé skladové položky či změníte jejich umístění i množstevní stavy.
Pro skladovou evidenci pracujeme s technologií čárových kódů – s využitím jak 1D, tak 2D specifikací. Čtení těchto kódů zajišťuje interní kamera iPadu.
Výsledkem je jednoduché a efektivní vytváření skladových dokladů, provádění inventur nebo realizace jakékoli další skladové agendy.
Začalo to na železnici – našli jsme společnou řeč pro strojvedoucí, dispečery, ekonomické a administrativní pracovníky, a v neposlední řadě také samotné zákazníky.
Vše je velmi intuitivní a efektivní. Aplikace se velmi jednoduše ovládá přes iPad a veškeré potřebné informace se na základě toho promítají na webu. Při vývoji byl kladen důraz na jednoduchost, snadné používání a rozšiřitelnost o jakékoli další funkcionality.
A protože slovo nemožné pro nás neexistuje, rozhodli jsme se naše zkušenosti v dopravě posunout dále, respektive výše – do letecké či nákladní dopravy!
Díky řešení B2A pro leteckou dopravu se mohou miliony cestujících cítit bezpečněji díky zpřehlednění a zjednodušení komunikace mezi piloty a dispečinkem. Pilot může snadno reportovat svou způsobilost k letu, reportovat začátek a konec služby, nahrávat důležité dokumenty a spoustu dalšího.
Práce v kanceláři bez zbytečného stresu? Propojení výrobních a kancelářských procesů v jeden funkční celek? Možnost digitalizace jakéhokoliv procesu? To vše zvládne naše nejnovější aplikace B2A TaskMan!
Taskman umožňuje jednoduše definovat opakující se procesy. Svou logiku zakládá na silné zkušenosti z výrobního prostředí. Omezuje nadbytečné kroky, papírování i neefektivní komunikaci.
TaskMan je komplexní aplikací, která je ideální pro týmovou práci s vícečetnými úkoly!
Bližší informace naleznete na
Produktové kartě B2A TaskMan!
Nebo se nám neváhejte ozvat pro více info!
Emailová komunikace v rámci firmy může být často zdlouhavá a nepřehledná. Aplikace B2A Messenger je rychlou a operativní variantou, jak neefiktivní komunikaci co nejvíce eliminovat!
Do konverzace můžete zapojit libovolné množství zaměstnanců i externích klientů.
Pro komunikaci slouží jednoduché textové zprávy viditelné pouze oprávněnými uživateli. Každá konverzace je navíc provázána s ERP systémem a všemi nezbytnými funkcionalitami (zakázkami, nabídkami, výrobními příkazy aj).
Pro větší přehlednost je možné využít rychlé filtrační nástroje jako je vyhledávání pomocí čárového nebo QR kódu.
Naším cílem je návrh řešení v souladu s potřebami firmy v podobě hotových produktů nebo na míru vytvořených aplikací dle požadavků klienta, a jejich následné propojení s vnitropodnikovými toky dat tak, abychom zaměstnancům usnadnili práci a firmám zvýšili výkon a efektivitu.
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat!
Česká softwarová společnost působící ve Zlíně od roku 2014.
Vyzbrojeni technologickými znalostmi a touhou změnit svět pomáháme firmám růst a získávat jim tak konkurenční výhody na trhu. Zaměřujeme se na implementaci digitálních inovací do firem jak ve výrobním, tak i nevýrobním sektoru.
Náš motivovaný tým vývojářů neustále pracuje na svém rozvoji a zlepšování se, aby uspokojil i toho nejnáročnějšího klienta. Svět stojí na prahu digitální revoluce a tým B2A směřuje přímo do jejího epicentra!
Chceš být členem A-teamu?
Ať už jsi v programování začátečník nebo máš za sebou roky a roky zkušeností, určitě si nenech ujít nový článek na B2A BLOGU!
Náš Tech-leader Roman Tě v článku seznámí s novým konceptem frameworku SwiftUI a přiblíží Ti nejenom jeho přednosti, ale i řešení drobných nástrah, se kterými se můžeš potkat, pokud by ses SwiftUI rozhodl aplikovat ve vývoji.
Chceme s Tebou pravidelně sdílet informace a novinky z oboru, který nám jde nejlíp! Sleduj nás a dozvíš se víc! 😉
A pokud jsi nadšenec do IT, máš alespoň minimum zkušeností a v novém roce sis dal hlavní předsevzetí získat nové zkušenosti, skill. Hledáš novou výzvu. Neváhej nás kontaktovat! To správné telefonní číslo pro Tebe je 723 997 551!
Těšíme se na tebe! … staň se členem A-týmu!
Rok 2020 se nám chýlí pomalu ke konci, a proto bychom Vám tímto rádi popřáli příjemné prožití blížících se svátků vánočních a úspěšný vstup do nového roku!
Přejeme nejen našim příznivcům, obchodním partnerům a klientům hlavně pevné zdraví, štěstí a inovativní myšlení v roce 2021. A také ať Vám rok 2021 přinese nové příležitosti a pozitivní výzvy jak v osobních, tak pracovních oblastech.
Děkujeme tímto všem za dosavadní projevenou důvěru a již nyní se těšíme na další či budoucí společné inspirativní nápady!
Tak šťastné a inovativní od celého týmu B2A!
Člověk je přirozeně averzní vůči jakýmkoli novinkám či změnám. V B2A se proto soustředíme především na to, abychom poskytovali lidem nástroje, které jsou jim přirozené, které znají z běžného osobního života. S využitím moderních technologií, jako jsou tablety a telefony, dokážeme vyřešit nejeden problém vyskytující se v provozech mnoha podniků. Ať už se jedná o oblast efektivity, kvality, flexibility či on-time delivery. Naše řešení tkví hlavně v jednoduchých nástrojích, které zefektivní každodenní činnosti. Přinesli jsme inovace a řešení (nejen) do průmyslového odvětví.
Technologie jako takové umožňují odstranit zbytečnou či přebytečnou práci, která není pro podnik nijak produktivní. člověk je ale přirozeně averzní vůči novinkám či změnám. Proto jsme se chopili konceptu tzv. „7 statečných“. To znamená, že jsme v podnicích, kde se implementovalo naše řešení, vybrali 7 uživatelů (pracovníků), kteří měli možnost aplikace v provozu přednostně odzkoušet, otestovat. Ve finále za námi po týdnu chodili zbylí pracovníci, kteří chtěli najednou tablety používat také. Toto jsou reálné příklady z praxe, důkaz místo slibů! Proto se snažíme motivovat (nejen) průmyslové hráče především pomocí best-practises. Využitím reálných aplikací či dema v „terénu“ lidé zjišťují, že jsou naše aplikace velice uživatelsky přívětivé a také samotná implementace v podniku není nijak složitá.
Základ naší činnosti spočívá v tom, že umožňujeme lidem pracovat s přirozenými nástroji, které umožňují a pomáhají sbírat data tam, kde to jinak není tak snadné. A není důležité, zda se jedná o oblast průmyslu nebo dopravy, či zdravotnictví. Hlavní princip je ve všech oblastech stejný – zvýšení efektivity a produktivity.
Velký potenciál však v současné krizové situaci vidíme především v oblasti zdravotnictví. Technologické možnosti několikanásobně převyšují to, co je člověk v běžném životě schopný adaptovat. Technologie mají vysokou přidanou hodnotu při každodenní práci např. doktorů či sester. Naše aplikace šetří čas, naše aplikace zachraňují životy! Nebojíme se změn, bouráme bariéry v oblastech inovací!
zdroj: youtube kanál oRobotice
Slyšeli jste rozhovor Petra Kubíčka v přímém přenosu rádia Český rozhlas Zlín? … Že ne? V tom případě si můžete záznam z vysílání, které se konalo 27.listopadu na vlnách rádia Český rozhlas, pustit zpětně v přiloženém odkazu!
Neváhejte a poslechněte si, jak moderátorka Andrea Kratinová vyzpovídala našeho CEO, Petra Kubíčka, mimo jiné o tom, jak v B2A každodenně uplatňujeme baťovské principy. Petr je vnukem rodilého baťovce a na jeho zásadách a přístupu k podnikání je to znát. Ve znamení baťovského hesla „Když chceš, můžeš“ se řídí nejenom on, ale i celá firemní politika.
Co všechno Petr v rádiu prozradil se můžete dozvědět v přiloženém záznamu. Případně si poslechněte rozhovor přímo na stránkách Českého rozhlasu 🙂
Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně – nainstalované aplikace v iPadech nebo iPhonech umožňují nemocnicím pracovat efektivněji. Proto jsme ve spolupráci se společností iStyle – autorizovaným prodejcem Apple – započali v této oblasti iniciativní kroky. Těmi prvotními je dodání iPadů i s příslušnými zdravotnickými aplikacemi do vybraných českých nemocnic. Chceme se tímto přiblížit možnostem a kvalitě zahraničnímu zdravotnictví. Z rukou českých doktorů a sestřiček tedy v blízké době zmizí papírové záznamy a objeví se efektivnější iPady jako přirozený nástroj mezi lidmi v tomto sektoru.
„Příkladem je třeba situace, kdy si doktor při vizitě naskenuje čárový kód na náramku pacienta a okamžitě na tabletu vidí všechny potřebné informace. Nedělá tak práci, kterou nemusí. Sestry mají zase po ruce nástroj pro bezpečnější a neomylnější podávání správných léků pacientům,“ vysvětluje Petr Kubíček, CEO společnosti B2A.
iPady samozřejmě mohou využívat i samotní pacienti. Díky speciálním aplikacím lze sledovat svůj zdravotní stav. Pacient je tak přímo zapojen do své vlastní léčby a rehabilitace se svým ošetřujícím lékařem. Může tak být průběžně informován během celého pobytu v nemocnici. Navíc během nečekaných událostí, jako je třeba současná koronavirová epidemie, může být díky iPadu v pravidelném a bezpečném spojení se svou rodinou. Důkazem je aktuální osobní zkušenost několika pacientů s koronavirem, kterým společnost iStyle pro tyto účely iPady dodala.
“Jak iStyle, tak Apple vnímá zdravotnictví jako jeden z nejdůležitějších oborů, kde můžeme působit. Díky zkušenostem, které jsme načerpali v jiných oborech, můžeme přirozenou formou pomáhat lékařům, sestrám i pacientům. Zdá se to být správný sektor pro uplatnění přidané hodnoty našich zařízení ve spojení s aplikací pro zdravotní personál. Podle zahraničních zkušeností, které jsou z USA a Velké Británie jednoznačně doložitelné, vnímáme pozitivní dopad na zdravotnictví. To se týká úspory času i zkvalitnění péče o pacienty,” doplňuje k tématu Matyáš Rezek, Sales Manager iStyle.
Že české nemocnice nevyužívají dostatečně moderní aplikace či software určený přímo pro zdravotnictví, je známá věc. Spousta nemocnic se přitom sama k tomuto staví zdrženlivě. Mají strach ze ztráty přímého vztahu mezi doktorem a pacientem. Přitom opak je pravdou. Tablety v tomto ohledu drží stejnou funkci jako obyčejný papírový zápisník. Odvod práce je však přitom rychlejší a především efektivnější. Zda se postoj a všeobecný status quo smýšlení některých nemocnic změní na základě podmínek a situace během pandemie, je otázkou.
„Je to i otázka určité počítačové gramotnosti. Možná se lidé v nemocnicích bojí, že aplikacím nebudou rozumět, budou pro ně složité. Přitom zkušenosti, které máme my nebo Apple, mluví o opaku. Není nic jednoduššího a uživatelský přívětivějšího než držet v ruce dotykový tablet a přehledně hledat, zadávat či diktovat potřebné údaje,“ dodává Petr Kubíček.
Celý článek o našem zapojení v sektoru zdravotnictví k přečtení na nejbusiness.cz!
Zaměstnanci, kteří v domácnosti neudělají krok bez tabletu či chytrého telefonu, po příchodu do práce si však berou do rukou papír a tužku. Jako by se během okamžiku propadli z éry filmů s digitálními triky do doby němé grotesky. Takto podobně vidí mnozí vývojáři podnikového software spousty výrobních provozů na českém trhu.
Příkladem využití na míru ušitého software, který ušetřil firmě miliony, je společnost Ray Service, výrobce kabelových svazků a elektromechanických sestav. „Prvotní investice šest milionů se nám při počtu sto lidí ve výrobě vrátila za 21 měsíců,“ říká Rostislav Očadlík, facility manager firmy. „Razantně jsme snížili zejména tzv. jalový výkon. Každý člověk ve výrobě nyní ušetří 30 minut práce denně,“ dodává. „Výrobní specifikace už složitě netiskneme a data nezapisujeme na papír. Evidence běží po předem nachystaných protokolech v tabletech, rychlostí kliku na obrazovce.“
Spousta zástupců firem a společností z výrobních i nevýrobních sektorů se byla osobně na provoz Ray Service podívat. Jiní se účastnili přednášek pana Očadlíka, který přínosy digitalizace v provozu nejednou prezentoval a uváděl fakta a reálná čísla jako hmatatelnou realitu. Když však firmy vidí, kolik práce navíc to zpočátku obnáší a jak zdlouhavý a složitý je to proces, drtivá většina z nich to vzdává. S tímto přístupem však dlouhodobě úspěchů nelze docílit. „Na vývoj softwaru nejen pro výrobu se díváme jinak. Firmy digitalizací dostanou neuvěřitelnou a netušenou přidanou hodnotu,“ je přesvědčen Petr Kubíček, CEO softwarové společnosti B2A.
Podobnou proměnou jako Ray Service si prošli i naši další klienti. Například liberecká společnost UCT Fluid Delivery Solutions. Pobočka americké korporace sídlící v kalifornském Silicon Valley, která díky okamžitému sběru dat z tabletů zefektivnila zpřesnila výrobu. Nebo dále firmy jako LokoTrain či Kovocité. Kterým použití tabletů a vývoj softwaru na míru zefektivnil podnikání, o čemž si můžete přečíst v referencích (případová studie Kovocité nebo Lokotrain).
Zapojení digitální techniky i do zdánlivě jednoduchých operačních úkonů ve výrobě. To je směr, kterým by se firmy s inovativním smýšlením měly vydat, aby v dlouhodobém horizontu vykazovaly nejen obrat, ale i mnohonásobný zisk. Úspora pomocí digitalizace je řešením, o kterém firmy kolikrát nemají ani zdání. A důležitou podstatou celého procesu digitalizace je především důraz na přirozenost užívání a jednoduchost propojení softwaru a hardwaru. Tedy telefonů a tabletů, které zaměstnanci důvěrně znají z běžného života.
Úspora nejen času, ale i nákladů. Téma digitalizace výroby se stává stále více aktuálním. Díky koronavirovým restrikcím mnohé firmy zainvestovaly do automatizace a zlepšení výrobních procesů. Mimo jiné i proto, že je lidský faktor často více chybový.
Úsporu nejen času, ale i nákladů. Plus úspěšnou automatizaci výroby potvrzuje také jeden z našich dlouhodobých klientů – společnost Spoluworks. Ta se zabývá výrobou obráběných komponent pro oblast leteckého průmyslu či zdravotnictví. A nyní díky digitalizaci procesů oddělení kvality zvládá dříve standardní 24hodinový úkon „vypořádání neshod“ za pouhých 60 minut! A to je nemalá úspora!
„Zajímavé jsou první dvě výhody digitalizace naší výroby. Zvýšená důvěra zákazníků v naši dodavatelskou spolehlivost. Kdy například někteří zákazníci z leteckého průmyslu nevyžadovali na začátku spolupráce jinak povinnou certifikaci výrobních procesů. A vedle výrazně zvýšený zájem talentovaných lidí o práci právě v naší firmě,“ dodává Ota Horák, generální ředitel SpoluWorks.
Pozastavení provozu společností začátkem pandemie dalo mnohým z nich možnost své podniky modernizovat. Případně začít s procesem digitalizace. Díky tomu řada firem předejde dalším případným restrikcím v souvislosti s Covid-19.
„Ve spolupráci s B2A právě nyní finišujeme testovací fázi systému pro workshop management. Cíl jsme definovali jednoduše: Mistr sedící doma na křesle s iPadem musí mít k dispozici veškeré potřebné aktuální informace z výroby. A zobrazené tak, aby mohl v reálném čase pružně reagovat na aktuální situaci ve výrobě. Například měnit pracovní zadání dílenským spolupracovníkům,“ doplňuje Ota Horák.
Celý rozhovor již nyní najdete na stránkách www.vseoprumyslu.cz!
Do lavic Střední školy Baltaci dnes usedli nové tváře z řad žáků základních škol. První září a přestup ze základní na střední školu je zajisté pro každého důležitým okamžikem. Chvílí, která bývá mezníkem v životě mladého člověka. My jsme u toho tudíž nesměli chybět a nové studenty jsme první školní den náležitě přivítali!
Z řad našich kolegů studenty přivítal nejenom CEO Petr Kubíček, ale také jeden z našich nejmladších junior developerů Pavel Odstrčilík, který je absolventem právě zmiňované Střední školy Baltaci a našel si k nám cestu rovnou ze studentských lavic (se zastávkou na Univerzitě Tomáše Bati).
Pavel horkým adeptům na naše budoucí kolegy vyprávěl o nástupu do B2A, představil svou dosavadní práci na firemních projektech a názorně ukázal, jak se mladý člověk může po studiu uplatnit v inovativní vývojářské společnosti, jakou B2A bezpochyby je.
Přejeme tímto nejen prvákům, ale také všem ostatním studentům úspěšné zahájení studia a především, ať se jim v nadcházejícím školním roce daří!
Roušek je často nedostatek anebo se draze dováží ze zahraničí. Proto si stovky českých firem vzájemně pomáhají a nabízejí pomoc v té oblasti, které rozumí nejlépe. A my v B2A samozřejmě nejsme výjimkou!
I když dochází k postupnému uvolňování podnikatelského života, je jasné, že návrat k životu před koronavirovou pandemií bude dlouhý, ne-li nemožný. Například nošení roušek se nejspíše v následujících měsících opět nevyhneme a poptávka po tomto zboží proto logicky znovu poroste.
„Rozšiřujeme aktivity i do sektoru zdravotnictví. Aktivně oslovujeme firmy a instituce z oblastí zdravotnictví, biotechnologií a výroby pomůcek a zařízení. Cítíme, že právě možnosti digitalizace jim může pomoci pokrýt vysokou poptávku například po rouškách, kterou nyní nedokážou uspokojit,“ vysvětluje náš CEO Petr Kubíček.
Zrychlit výrobu bez moderních technologií nepůjde
Jedním z mnoha případů vzájemné pomoci mezi jednotlivými českými firmami jsou právě moderní technologie. Výrobci roušek i dalších ochranných pomůcek si uvědomují, že bez digitalizace a procesní optimalizace to nepůjde a hledají na tuto problematiku experty, kteří jim tyto procesy pomůžou vyladit.
„Jde o to, aby výrobci dokázali zvyšovat efektivitu a zároveň zjednodušovat veškeré procesy, ať se již týkají či netýkají přímo výroby roušek. Většina z nich má výrazně více zakázek nebo nyní hledají další příležitosti ve výrobě v současné situaci nedostatkového zboží. My například také aktuálně jednáme s konkrétní společností, která brzy spustí výrobu roušek. Momentálně řeší strojní vybavení a jejich obsluhu. A v tom je právě naše expertiza přínosná,“ dodává Kubíček.
Celý článek si můžete přečíst na webu REPORTÁŽE z průmyslu.
Jedním z témat v dnešním čísle Hospodářských novin bylo představení téměř sterilního prostředí u jednoho z našich významných klientů. Společnost UCT v Liberci jde vstříc digitalizaci. Digitalizace a využití tabletů ve výrobě pomáhá výrazně snižovat počet zmetků v průběhu pracovních procesů.
Automatizací podniků se nezabýváme nejen my, ale i světoví průmysloví giganti, jako jsou německý Siemens nebo americký General Electric. “Jako přímou konkurenci je nebereme. Oproti takovým velkým hráčům se naše společnost snaží nabízet nástroje, které jsou hlavně jednoduché na používání,” uvádí pro Hospodářské noviny v rozhovoru o benefitech B2A řešení na půdě UCT, jednatel B2A Petr Kubíček.
Více podrobností, jak to chodí v libereckém provozu a jak tomuto úspěchu B2A velkou mírou přispělo, si můžete přečíst v aktuálním výtisku Hospodářských novin na str. 14!
Ve spolupráci se společností UNREAL EXISTS s.r.o. - Wirtual System Vám rádi představujeme inovativní novinku v onboardingu nových zaměstnanců!
B2A Virtuální kouč je speciálně vytvořený tréninkový program určený pro zaškolení pracovníků v oblasti obsluhy strojů, údržby, montáže či bezpečnosti práce. Jedná se o postavu zasazenou do 3D prostředí, která zaměstnance provede libovolnou operací vytvořenou na míru pro daný podnik.
Názornou videoukázku kouče přímo v akci můžete shlédnout zde!
Sídlo
Lešetín II/651
760 01 Zlín
Kanceláře
Třída Tomáše Bati 269
760 01 Zlín
LEGISLATIVNÍ DOKUMENTY
|