B2A DIGITALIZOVANÁ VÝROBA
Aplikace pro: pracoviště, mistra, kontrolu, plánování výroby, aplikace messenger
RAY SERVICE, a.s.
Digitalizace procesů ve výrobě
Ray Service, a.s. je česká výrobně obchodní společnost poskytující komplexní řešení v oblasti výroby kabelových svazků a dalších elektromechanických komponent. Mezi klienty společnosti patří zákazníci jako Airbus, Boeing nebo ŠKODA Motorsport. Dvacet let zkušeností v oboru a intenzivní rozvoj daly vzniknout silné moderní společnosti, jež je spolehlivým a vyhledávaným partnerem na nadnárodní úrovni.
Praxe a problematika
V Ray Service byly pečlivě evidovány časy zahájení a ukončení výrobních operací prostřednictvím obvyklých terminálů pro čtení čárových kódu. Neustále rostoucí počet výrobních mechaniků a velmi podrobně struktorované technologické postupy s sebou nesly nemalou časovou režii na samotnou evidenci výrobních operací. Nabízel se prosor tento neefektivní čas eliminovat.
Oblastí, která velmi úzce souvisí s výrobou, je samotné plánování výrobních kapacit. S rostoucím počtem mechaniků a zakázek začal být dosavadní systém plánování výroby nedostačující, protože neúměrně rostly časové nároky na veškerou související agendu.
Samostatnou kapitolou, která má ale jednoznačnou návaznost na evidenci výrobních operací, pak byla evidence kontroly kvality. V této oblasti se rovněž nabízelo provést procesní úpravy a to zejména v otázce vytváření záznamů o kontrole v reálném čase a s přímou návaznosti na jednotlivá pracoviště.
B2A řešení
Ve společnosti Ray Service jsme postupně implementovali několik aplikací našeho ekosystému B2A Digitized Manufacturing a to v přímém propojení s populárním ERP Helios Orange.
Aplikace pro pracoviště
B2A Aplikace pro pracoviště přinesla požadovanou eliminaci papíru s technologickými postupy a zcela změnila proces evidence výrobních operací. Každý pracovník ve výrobě je vybaven tabletem, přes který eviduje jednotlivá započetí a odpis výrobních operací. Velmi komfortně je možno evidovat i jakýkoli prostoj ve výrobní činnosti. Samozřejmostí je zobrazení výrobní dokumentace, použitého nářadí a nahlédnutí do svého pracovního výkazu.
Aplikace pro plánování výroby
B2A Aplikace pro plánování výroby poskytuje náhled do výrobních kapacit jednotlivých business units. Díky možnosti nastavení parametrů každé jednotlivé směny, reflektuje kapacitní plán aktuální možnosti výroby a porovnává je s doposud provedenými odpisy práce. Veškerá data jsou čtena a zapisována přímo do ERP Helios Orange, neexistují excel tabulky.
Aplikace pro kontrolora
B2A Aplikace pro kontrolora pak řeší kompletní evidenci kontroly kvality včetně fotodokumentace a statistických výstupů. Data jsou zaznamenávána z tabletu a zapisována přímo do ERP. Díky propojení s Aplikací pro pracoviště a systému notifikací o zjištěných neshodách a hlášení o podezření na vadný kus se výrazně zefektivňuje distribuce těchto informací mezi jednotlivými pracovníky.
Přínos
Cílem každé implementace B2A Digitized Manufacturing je zefektivnit procesy, učinit je snadno škálovatelnými a eliminovat duplicitu informací. Každá aplikace musí zapadat do procesní mozaiky zákazníka a přinášet jednoznačnou přidanou hodnotu.
Díky velmi dobře nastaveným procesům ve výrobě Ray Service mohl být potenciál implementovaných mobilních a webových aplikací využit do posledního detailu. Přínosy v kontextu úspory času, eliminace chyb vlivem lidského faktoru a zefektivnění distribuce informací jsou nesporné a jednoznačně měřitelné.
KOVOCITÉ
Digitalizace procesů ve výrobě
Výrobní společnost kovocité je srdcem skupiny mmcité, výrobce městského mobiliáře exportujícího do celého světa a několikanásobného držitele ocenění Red Dot Award za design.
Praxe a problematika
Stávající řešení se s rostoucím počtem zakázek stávalo nepřehledné, informace o rozpracovanosti zakázek byly v systému SAP Business One zdlouhavě dohledatelné a pro zahraniční obchodníky zcela nedostupné. Jedním z cílů bylo sbírat a distribuovat definované informace v reálném čase. Tento vstupní krok měl poskytnout podklady pro operativní plánování výroby. Další, zcela nově implementovanou kapitolou měla být digitalizace evidence kontroly kvality a její integrace s plánováním a výstupy pro obchodníky.
B2A řešení
Ve společnosti kovocité jsme postupně implementovali velmi podstatnou část našeho ekosystému B2A Digitized Manufacturing.
Aplikace pro pracoviště
B2A Aplikace pro pracoviště umožnila zobrazení výrobního plánu včetně potřebné dokumentace a evidenci rozpracovanosti zakázek. To vše v reálném čase.
Aplikace pro plánování výroby
B2A Aplikace pro plánování výroby dává plánovačům a mistrům možnost vytvářet a kdykoli aktualizovat přesný plán výroby, pro jednotlivá pracoviště.
Aplikace pro kontrolora
B2A Aplikace pro kontrolora pak řeší kompletní evidenci kontroly kvality včetně fotodokumentace a statistických výstupů.
Aplikace pro obchodníky
B2A Aplikace pro obchodníky dává všem obchodníkům náhled do rozpracovanosti zakázek, o které se starají. V případě jakéhokoli evidovaného problému pak obchodníka notifikuje o vzniklých událostech.
Aplikace pro dopravu
B2A Aplikace pro dopravu nahrazuje kvanta emailové komunikace s externími dodavateli velmi efektivní webovou aplikací, přes kterou jsou centralizovány veškeré poptávky dopravy.
Přínos
Ve společnosti kovocité došlo díky implementaci jednotlivých aplikací B2A Digitized Manufacturing k výraznému zefektivnění distribuce informací. Snížil se počet emailů, telefonátů a osobních dotazů, které denně brzdily mnoho pracovníků v jejich práci.
Veškeré informace o rozpracovanosti zakázek, evidovaných neshodách a plánu výroby jsou k dispozici v reálném čase všem, kteří je potřebují.
LOKOTRAIN s.r.o.
Informační systém pro železniční dopravce
Společnost LokoTrain s.r.o. poskytuje kompletní služby železničním dopravcům od pronájmu moderních lokomotiv, přes pronájem výkonu strojvedoucích až po kvalitní, rychlé a cenově dostupné vzdělávání v oblasti drážní dopravy.
Praxe a problematika
Poptávka po výkonech strojvedoucích se vyznačuje značnou dynamikou, vše se rychle mění a na každý požadavek je nutno reagovat v co nejkratším čase a vždy při tom zohledňovat striktní pravidla pro zajištění bezpečnosti provozu na železnici. S počtem strojvedoucích, hnacích vozidel, zákazníků a rozšířením do dalších zemí pak extrémně roste komplexnost informací a všech rozhodovacích procesů. Společnost LokoTrain svým úspěšným růstem dospěla přesně do bodu, kdy se zavedení specializovaného řešení stalo nutností.
B2A řešení
Oblast železniční přepravy se, kromě konzervativnosti odvětví samotného, vyznačuje značnou geografickou roztříštěností informací. Jedná se tedy o ukázkový příklad prostředí, kde lze s velkou přidanou hodnotou aplikovat moderní mobilní technologie a práci s daty v reálném čase.
Vyvinuli jsme unikátní informační systém pro dopravce, který zohledňuje veškerá specifika železniční přepravy včetně evidence traťových úseků a oprávnění strojvedoucích na dané úseky. Veškeré plánování zakázek a alokace strojvedoucích nyní probíhají prostřednictvím tohoto systému. Sběr dat o aktuální pozici a výkonu strojvedoucích pak zajišťuje speciální mobilní aplikace na tabletu, která tvoří klíčový pracovní nástroj strojvedoucího.
Přínos
Strukturovaná data o zakázkách, strojvedoucích a jejich výkonech, centrálně evidovaná v informačním systému a aktualizovaná v reálném čase z terénu, razantně redukují čas nutný k řešení požadavků v rámci všech pracovních pozic od dispečerů, přes strojvedoucí až po účetní.
Zavedení informačního systému a mobilní aplikace pro strojvedoucí přináší v neposlední řadě možnost škálovatelného růstu společnosti, co do počtu strojvedoucích, zakázek a trhů bez neúměrného navyšování administrativního aparátu.
Díky komplexním zkušenostem s implementací námi vyvinutých pokročilých aplikací dokážeme být dlouhodobým partnerem, který nachází řešení vašich výzev s ohledem na specifické potřeby.
Přední evropské výrobní, obchodní a dopravní společnosti využívají náš ekosystém aplikací na platformě iOS k dosažení většího výkonu, efektivity a produktivity, zlepšení kvality, on-time delivery a flexibility.
Mějte v reálném čase naprosto skvělý přehled o toku a stavu výroby, analyzujte a predikujte budoucí vývoj!
Komplexní řešení pro digitalizovanou výrobu, aplikace B2A Digitalizovaná výroba se skládá hned z několika aplikací na platformě iOS, které jsme schopni vždy upravit tak, aby efektivně zapadaly do konkrétních pracovních procesů každého klienta.
Nabízíme důmyslné aplikace, které usnadňují každodenní pracovní postupy, jako například:
Naše komplexní řešení pro digitalizovanou výrobu jsou kompatibilní se všemi předními ERP systémy, jako jsou Helios Orange, ABRA, SAP Business One a další.
Ušetřený čas a peníze jsou novodobým klišé!
Proto budeme konkrétnější – našim zákazníkům jsme pomohli ušetřit miliony korun, statisíce hodin práce a motivovat bezpočet pracovníků v ostrých provozech!
S námi nahlédnete do budoucnosti a slovu efektivita dáme nový rozměr!
Představte si servisní činnost oproštěnou od zbytečného papírování. Viditelné urychlení a zefektivnění jednotlivých servisních procesů, spokojené klienty i servisní techniky, kteří mají naprostý přehled o právě provedených úkonech. Aplikaci, která intuitivně zapisuje veškerou odvedenou práci; která následně odesílá zákazníkům servisní výkaz za pomoci e-mailu a všechny tyto informace zobrazuje okamžitě a intuitivně v ERP systému.
Toto vše splňuje náš důmyslně navršený software B2A Servis neboli aplikace pro digitální řešení evidence servisních zásahů a činností!
Celá aplikace plně nahrazuje papírovou dokumentaci, práci vykazuje intuitivně pomocí iPadů včetně fotodokumentace do ERP a je spravována v online módu – s ERP systémem nejčastěji komunikuje pomocí Wi-Fi v rámci místní nebo externí infrastruktury.
Aplikace je metodicky rozčleněna do 3 vzájemně propojených oblastí (tj. fronta práce, evidence činnosti a stav skladu), které lze procesně přizpůsobit dle požadavků a přání našich jednotlivých klientů.
Aplikace B2A Sklad vede ke zrychlení a zefektivnění veškerých evidenčních činností v procesu skladových operací.
Nahrazuje papírovou administrativu a práci s dvouřádkovými čtečkami – využívá intuitivního uživatelského rozhraní mobilní aplikace pro iPad, s důrazem na časovou úsporu a uživatelský komfort.
Toto softwarové řešení je vhodné pro uživatele všech věkových kategorií i technické zdatnosti v běžných provozech.
Na pár kliků vytvoříte příjmové i výdajové doklady, získáte přehled o okamžitém stavu skladu, převedete jednotlivé skladové položky či změníte jejich umístění i množstevní stavy.
Pro skladovou evidenci pracujeme s technologií čárových kódů – s využitím jak 1D, tak 2D specifikací. Čtení těchto kódů zajišťuje interní kamera iPadu.
Výsledkem je jednoduché a efektivní vytváření skladových dokladů, provádění inventur nebo realizace jakékoli další skladové agendy.
Začalo to na železnici – našli jsme společnou řeč pro strojvedoucí, dispečery, ekonomické a administrativní pracovníky, a v neposlední řadě také samotné zákazníky.
Vše je velmi intuitivní a efektivní. Aplikace se velmi jednoduše ovládá přes iPad a veškeré potřebné informace se na základě toho promítají na webu. Při vývoji byl kladen důraz na jednoduchost, snadné používání a rozšiřitelnost o jakékoli další funkcionality.
A protože slovo nemožné pro nás neexistuje, rozhodli jsme se naše zkušenosti v dopravě posunout dále, respektive výše – do letecké či nákladní dopravy!
Díky řešení B2A pro leteckou dopravu se mohou miliony cestujících cítit bezpečněji díky zpřehlednění a zjednodušení komunikace mezi piloty a dispečinkem. Pilot může snadno reportovat svou způsobilost k letu, reportovat začátek a konec služby, nahrávat důležité dokumenty a spoustu dalšího.
Eliminujte nedostatky telefonické a emailové komunikace díky naší aplikaci B2A Digitalizovaná kancelář.
Jedním z našich předních hotových produktů je mobilní a webová aplikace B2A Messenger, která poskytuje komfortní online zázemí pro veškerou interní komunikaci.
Emailová komunikace v rámci firmy může být často zdlouhavá a nepřehledná. Messenger je rychlou a hlavně operativní variantou – do konverzace můžete zapojit libovolné množství zaměstnanců i externích klientů.
Pro komunikaci slouží jednoduché textové zprávy viditelné pouze oprávněnými uživateli. Každá konverzace je navíc provázána s ERP systémem a všemi nezbytnými funkcionalitami (zakázkami, nabídkami, výrobními příkazy aj).
Pro větší přehlednost je možné využít rychlé filtrační nástroje jako je vyhledávání pomocí čárového nebo QR kódu.
Naším cílem je návrh řešení v souladu s potřebami firmy v podobě hotových produktů nebo na míru vytvořených aplikací dle požadavků klienta, a jejich následné propojení s vnitropodnikovými toky dat tak, abychom zaměstnancům usnadnili práci a firmám zvýšili výkon a efektivitu.
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat!
Progresivní česká firma působící ve Zlíně od roku 2014.
Vyzbrojeni technologickými znalostmi a touhou změnit svět pomáháme firmám růst a získávat jim tak konkurenční výhody na trhu. Zaměřujeme se především na implementaci digitálních inovací do firem ve výrobním i nevýrobním sektoru.
Náš motivovaný tým softwarových vývojářů neustále pracuje na svém rozvoji a zlepšování, aby uspokojil i toho nejnáročnějšího klienta. Svět stojí na prahu digitální revoluce a tým B2A směřuje přímo do jejího epicentra.
Chceš být členem A-teamu?
Dne 21.listopadu 2019 jsme se účastnili konference v Kuřimi zaměřené na praktický úvod do oblasti Průmysl 4.0. Konference byla pořádaná pod záštitou společnosti Intemac Solutions, s.r.o. v rámci poradenského programu DIGIMAT, jenž zastřešuje spolupráci malých a středních firem na území České republiky v zavádění digitalizace a automatizace do výrobních provozů. Co je to digitálně řízená výrobní firma a jak se k tomu dostat? To bylo hlavní téma, které jsme rozebírali spolu s ostatními posluchači!
Prezentovali jsme poznatky a vlastní zkušenosti přímo z praxe, a to konkrétně z průmyslu zakázkového kovoobrábění. Seznámili jsme posluchače s naší prací a ukázali cestu, jak propojit firemní informační systém se systémem sběru dat z výrobních strojů a následně systémem bezpapírového pracoviště. Posluchači se mohli dozvědět nejen jak data efektivně sbírat, ale také jak z nich čerpat cenné informace, kontrolovat kvalitu výroby či efektivněji zaškolovat nové zaměstnance.
Řešíte kontrolu kvality výroby?
Láká Vás efektivnější sběr dat?
Neváhejte nás kontaktovat!
Srdečně Vás zveme na 10.díl Strojírenského fóra, aktuálně na téma „Inteligentní výroba“, který se koná dne 19.listopadu 2019 v Brně – Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií (FEKT VUT).
Zde vystoupí náš kolega, pan Ing. Radim Gryc ve spolupráci s panem Ing. Tomášem Koutkem, MBA ze společnosti KRC Partners s.r.o. , se svojí přednáškou s podtitulem „Od tužky k tabletu“.
Každý krok v automatizaci je krokem vpřed!
Přijďte se o tom přesvědčit sami a přijměte tímto pozvání na jubilejní desátý ročník tohoto fóra, kde se uvedou vybraní přednášející se svými reálnými zkušenostmi z praxe a upozorní na aspekty moderní výroby v kontextu s cyber factory.
Potkáme se v Brně?
Těšíme se na Vás!
Více informací zde!
V pátek 18.října 2019 jsme se zúčastnili workshopu pro studenty 3. a 5. ročníků Fakulty aplikované informatiky na UTB, kde jsme v rámci přednášky prezentovali o inovacích a možnostech digitalizace výrobních podniků na současném trhu.
Kolega Ing. Roman Manďák posluchačům přiblížil hlavní činnost a náplň práce v B2A, seznámil studenty s vlastním příběhem u firmy, a snad tímto povzbudil a pobídl nové uchazeče zajímat se o možnost uplatnění v týmu B2A.
Zajímáš se o nové technologie?
Chceš být členem A-teamu?
Neváhej nás kontaktovat!
Virtuální realita je silný pojem. Má však využítí ve skutečné realitě dnešního světa?
Podle nás ano! Ve spolupráci s Wirtual System se nám naskytla výborná příležitost, kdy B2A aplikace budou nově pracovat s možností vyvolání 3D postavy školitele vždy, když to bude potřeba. Této unikátní novince říkáme „Virtuální coach“!
Speciálně vytvořený tréninkový program určený k zaškolení pracovníků ve výrobních podnicích sklízí své první úspěchy. Díky této inovativní novince ušetříte čas i práci zaměstnancům, zefektivníte celý proces zaškolení a podáte pracovníkům kompletní informace intuitivní a zábavnou formou.
Postava zasazená do 3D prostředí provede zaměstnance libovolnou operací vytvořenou na míru pro daný podnik. Například při zahájení výrobní operace bude možné na iPadu spustit virtuální prostředí, ve kterém si pracovník v komunikaci s virtuálním coachem kompletně projde postup výrobní operace. Součástí mohou být jakékoliv objekty ve 3D, které podnik má.
Chcete vědět víc?
Neváhejte nás kontaktovat!
Ve dnech 15. a 16.10.2019 nás můžete potkat i na Slovensku, a to konkrétně na
9. ročníku konference Výrobný Manažment v Žilině, kde vystoupí zajímaví řečníci z České i Slovenské republiky zabývající se tématikou výrobního managementu.
Čekají na Vás témata z prostředí nových trendů v managementu výroby, digitálních konceptů budoucnosti nebo tipy a rady, jak vybudovat excelentní společnost.
Potkat se můžete například s přednášejícími řediteli společností Fraunhofer Austria Research, Lear, Corporation Seating, Whirlpool Slovakia, B2A Software Development, ICE Industrial Services, Anasoft, Dormer Pramet, Robe lighting, Česká zbrojovka nebo KraussMaffei Technologies.
Přijďte i Vy diskutovat o alternativních strategiích jak překonat krizi.
Těšit se na Vás budeme nejen my, ale i všichni zúčastnění!
Pozvánka na VM2019 – více zde.
I letos vystavujeme na Mezinárodním strojírenském veletrhu (MSV) v Brně,
který se zde koná ve dnech 7. – 11.10.2019 na brněnském výstavišti.
Najdete nás na konci pavilonu A v rámci Digitální továrny – stánek č. 13.
Digitální továrna (Digital Factory) je hlavním tématem letošního veletrhu.
Řešení zaměřená na digitální budoucnost budou prezentována na expozicích jednotlivých vystavovatelů v prostoru oborových hal.
Letos poprvé však na MSV vznikne i speciální expozice s názvem
„Digitální továrna 2.0“, odkud si návštěvníci mohou odnést nejen důležité informace, ale i skutečný zážitek z průmyslové výroby budoucnosti!
Součástí expozice Digitální továrna 2.0 bude i tzv. Digitální stezka – naučná stezka, která návštěvníkům ukáže digitalizaci různých procesů prováděných ve výrobě. Jednotlivé firmy zde budou prezentovat své unikátní produkty, které se na samotné digitalizaci procesů podílí.
V rámci naší expozice bude k vidění například interaktivní výstava platformy Digitized Manufacturing (DIMA), kterou představíme ve spojení s virtuální realitou provázenou nově na bázi virtuálního coache!
Na veletrhu se dále představí firmy jako třeba ABRA Software, Bossard CZ, CATHEDRAL Software, Clever Soft, COMFIS, Expodesign, grantEX,NeuronSW, ROI Management Consulting, SG Equipment Finance Czech Republic, SIDAT, Siemens, Simplementa, SKF CZ, SmartVision a spousta dalších.
Spoluorganizátorem expozice je česká společnost 33A+ jako expert na transformativní digitalizaci organizací. Firma, která učí výrobní stroje a zařízení myslet, čímž proměňuje průmyslové podniky na digitální, a přeměňuje klasické provozy na ryze inteligentní a algoritmizované.
Neváhejte a zastavte se u našeho stánku seznámit se s průmyslovou výrobou budoucnosti. Budeme se na Vás těšit!
Pozvánka na MSV v Brně 2019
Vizualizace prostoru Digitální továrny (zdroj: Veletrhy Brno)
Dne 25.4.2019 se na Fakultě aplikované informatiky Univerzity Tomáš Bati ve Zlíně konala soutěž Studentské tvůrčí a odborné činnosti – STOČ, pro studenty z Česka, Slovenska i Polska.
Vysokoškolští i středoškolští studenti zde prezentovali své tvůrčí a odborné aktivity v sekcích: Aplikovaná informatika a informační systémy, Robotické systémy, Automatické systémy řízení, HW a SW aplikace, Měřicí a diagnostické systémy, Kybernetická bezpečnost a bezpečnostní management.
Práce měly vysokou úroveň. Proto jsme v sekci Softwarové aplikace za firmu B2A ocenili vítěze Jana Kincla (UTB ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky), který vystoupil se svou analýzou mobilního malwaru.
Vítězi jsme předali zcela nový iPad a Apple Pencil.
Velmi oceňujeme mladé lidi, kteří se angažují i nad rámec školních aktivit a chtějí věci inovovat a posouvat kupředu. A proto nám dává smysl tyto aktivity podporovat.
Ve spolupráci se společností UNREAL EXISTS s.r.o. - Wirtual System Vám rádi představujeme inovativní novinku v onboardingu nových zaměstnanců!
B2A Virtuální kouč je speciálně vytvořený tréninkový program určený pro zaškolení pracovníků v oblasti obsluhy strojů, údržby, montáže či bezpečnosti práce. Jedná se o postavu zasazenou do 3D prostředí, která zaměstnance provede libovolnou operací vytvořenou na míru pro daný podnik.
Názornou videoukázku kouče přímo v akci můžete shlédnout zde!
Sídlo
Huštěnovská 2022
686 03 Staré Město
Kanceláře
Třída Tomáše Bati 269
760 01 Zlín