Moderní technologie postupně pronikají i do českých nemocnic

11. 11. 2020

Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně – nainstalované aplikace v iPadech nebo iPhonech umožňují nemocnicím pracovat efektivněji. Proto jsme ve spolupráci se společností iStyle - autorizovaným prodejcem Apple - započali v této oblasti iniciativní kroky. Těmi prvotními je dodání iPadů i s příslušnými zdravotnickými aplikacemi do vybraných českých nemocnic. Chceme se tímto přiblížit možnostem a kvalitě zahraničnímu zdravotnictví. Z rukou českých doktorů a sestřiček tedy v blízké době zmizí papírové záznamy a objeví se efektivnější iPady jako přirozený nástroj mezi lidmi v tomto sektoru.

„Příkladem je třeba situace, kdy si doktor při vizitě naskenuje čárový kód na náramku pacienta a okamžitě na tabletu vidí všechny potřebné informace. Nedělá tak práci, kterou nemusí. Sestry mají zase po ruce nástroj pro bezpečnější a neomylnější podávání správných léků pacientům,“ vysvětluje Petr Kubíček, CEO společnosti B2A.

Pozitivní zkušenosti ze zdravotnictví

iPady samozřejmě mohou využívat i samotní pacienti. Díky speciálním aplikacím lze sledovat svůj zdravotní stav. Pacient je tak přímo zapojen do své vlastní léčby a rehabilitace se svým ošetřujícím lékařem. Může tak být průběžně informován během celého pobytu v nemocnici. Navíc během nečekaných událostí, jako je třeba současná koronavirová epidemie, může být díky iPadu v pravidelném a bezpečném spojení se svou rodinou. Důkazem je aktuální osobní zkušenost několika pacientů s koronavirem, kterým společnost iStyle pro tyto účely iPady dodala.

“Jak iStyle, tak Apple vnímá zdravotnictví jako jeden z nejdůležitějších oborů, kde můžeme působit. Díky zkušenostem, které jsme načerpali v jiných oborech, můžeme přirozenou formou pomáhat lékařům, sestrám i pacientům. Zdá se to být správný sektor pro uplatnění přidané hodnoty našich zařízení ve spojení s aplikací pro zdravotní personál. Podle zahraničních zkušeností, které jsou z USA a Velké Británie jednoznačně doložitelné, vnímáme pozitivní dopad na zdravotnictví. To se týká úspory času i zkvalitnění péče o pacienty,” doplňuje k tématu Matyáš Rezek, Sales Manager iStyle.

České nemocnice trpí všeobecně nedostatkem digitalizace

Že české nemocnice nevyužívají dostatečně moderní aplikace či software určený přímo pro zdravotnictví, je známá věc. Spousta nemocnic se přitom sama k tomuto staví zdrženlivě. Mají strach ze ztráty přímého vztahu mezi doktorem a pacientem. Přitom opak je pravdou. Tablety v tomto ohledu drží stejnou funkci jako obyčejný papírový zápisník. Odvod práce je však přitom rychlejší a především efektivnější. Zda se postoj a všeobecný status quo smýšlení některých nemocnic změní na základě podmínek a situace během pandemie, je otázkou.

„Je to i otázka určité počítačové gramotnosti. Možná se lidé v nemocnicích bojí, že aplikacím nebudou rozumět, budou pro ně složité. Přitom zkušenosti, které máme my nebo Apple, mluví o opaku. Není nic jednoduššího a uživatelský přívětivějšího než držet v ruce dotykový tablet a přehledně hledat, zadávat či diktovat potřebné údaje,“ dodává Petr Kubíček.

Celý článek o našem zapojení v sektoru zdravotnictví k přečtení na nejbusiness.cz!

doktor s tabletem - technologie ve zdravotnictví
technologie ve zdravotnictví
< Zpět na VÝPIS AKTUALIT

Další články z kategorie

23. 12. 2021
Úspěšný vstup do nového roku a svátky plné pohody, klidu a odpočinku přeje celý tým B2A!

Přejeme všem obchodním partnerům i dalším příznivcům vánoční svátky přesně takové, jaké máte nejraději. Plné pohody, odpočinku, dobrého jídla a společnosti těch nejbližších. Děkujeme za perfektní spolupráci v roce 2021 a přejeme šťastný a úspěšný vstup do roku 2022!

PŘEČÍST
6. 12. 2021
První krůčky k digitalizaci zdravotnictví probíhají i u nás v ČR

Dříve trávili novorozenci na oddělení týdny, někdy i měsíce. A rodiče v permanentním stresu pendlovali mezi nemocnicí, domovem a prací. A dnes. Dnes jsme pokročili tak daleko, že pokud to zdravotní stav alespoň trochu dovolí, miminko můžou rodiče po pár dnech vzít domů. Sžívat se a užívat si společné chvíle. A hlavně – být v […]

PŘEČÍST
6. 11. 2021
Proč cílíme na User Centric Approach

Zastáváme názor, že spokojení zaměstnanci jsou těmi největšími tahouny firemního rozvoje. Při vylaďování našich aplikací hrál proto „user centric approach„ vždy zásadní roli… Správně pojmenovat nám jej ale pomohla až společnost Apple. Místo zaměření na procesy, které ještě nefungují, se zaměřujeme právě na přání a priority konkrétních lidí na konkrétních pozicích a stavíme softwarové vrstvy, které přesně odpovídají […]

PŘEČÍST
30. 10. 2021
Petr Kubíček jako host v novém díle podcastu #salesbooster

O tom, proč je metoda „user centric approach“ základním stavebním kamenem úspěšné digitalizace nebo jak se za posledních sedm let změnit náš mindset v B2A, hovořil Petr Kubíček (CEO v B2A) s Petrem Sobotkou v novém díle podcastu SalesBooster. „S Petrem Sobotkou se znám už od dob vysokoškolského studia… a tak jsem jeho nabídku zúčastnit se jako […]

PŘEČÍST
30. 9. 2021
Tři fáze designování komponent – 3.díl

V této závěrečné fázi designování komponent se zaměříme na použitelnost CSS, zamyslíme se nad možným rozšířením o tabulkové direktivy a uvedeme si jejich hlavní výhody. Pro ty z vás, které předchozí dva díly minuly, uvádím níže odkazy k přiblížení tématu: Tři fáze designování komponent – 1.díl Tři fáze designování komponent – 2.díl CSS Vstup do […]

PŘEČÍST
1. 7. 2021
RabbitMQ - implementace message brokera

Message broker Message broker je software, který dovoluje, jak už název vypovídá, různým aplikacím či službám komunikovat a vyměňovat si mezi sebou informace. Tyto brokery využívají ke komunikaci různých protokolů (např. AMQP), což dovoluje aplikacím být na sobě nezávislé a komunikovat mezi sebou i přes to, že jsou napsány v různých jazycích či běží na rozdílných […]

PŘEČÍST
19. 5. 2021
Fastlane z trochu jiného úhlu pohledu

Zřejmě všichni iOS vývojáři již slyšeli o nástroji Fastlane, který se využívá k automatizaci činností v průběhu celého vývoje nejen iOS aplikací. Jako první nás nejspíše napadne jejich generování, testování a vydávání. My se dnes ale podíváme na jiné - možná ne tolik rozšířené - využití, které tento nástroj rovněž poskytuje. Fastlane Fastlane umí podat […]

PŘEČÍST
29. 4. 2021
Tři fáze designování komponent – 2.díl

V předchozím díle jsme si názorně ukázali design tabulkové komponenty tzv. “from scratch” jen za pomocí HTML a CSS. Markup jsme rozčlenili do komponent za pomocí BEM konvence pojmenování CSS tříd, a tímto jsme si předchystali půdu pro pokračování, které je uvedeno v tomto 2.dílu. Celá tato třídílná série je do jisté míry na sobě nezávislá […]

PŘEČÍST
17. 3. 2021
Přínosy digitalizace výroby pro oblast kvality

Společnost Intemac Solutions, s.r.o. - zabývající se poradenstvím českým firmám v oblasti implementace digitálních technologií - nás pozvala, abychom se zúčastnili prvního studiového webináře, který se konal 3.března 2021 v Kuřimi.  Webinář byl zaměřený na téma „Zlepšování kontroly kvality díky digitálním nástrojům“, a to konkrétně na přínosy digitalizace ve výrobních firmách. V rámci webináře jsme […]

PŘEČÍST
16. 3. 2021
Přínosy digitalizace výroby pro oblast kvality
PŘEČÍST

Hledáme lidi s talentem a zapálením pro věc.

Zobrazit pracovní nabídky
menu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram